Välkommen hit till min blogg -

måndag 18 oktober 2010

Fullt ös hela helgen!!

jaghar haft så mycket att göra att jag inte hunnit blogga ordentligt..

i lördags åkte vi på loppis.. jag tog med matte o husse dit..tyckte att dom skulle komma iväg lite.. …. det var inne på sagas jobb… jisses va saker.. hela korgar med gosedjur.. men.. tyvärr fanns där inga ikeamöss.. dom är ju mina favoriter.. jag ska ta foto på dom sen så ni får se dom..

Sandra sålde en massa saker på loppisen.. ja hon hade ju varit här på våran vind hela veckan o sorterat … så matte sa att hon förtjänade att sälja det..

det var jättemånga familjer som hade rensat ut saker .. jag snackade med ett par jyckar som oxå var med o hjälpte till .. dom tyckte oxå att det var massor av bra o ha saker..

igår var husse iväg på nåt med fotoklubben så jag sa åt matte att vi kunde ju åka in på loppisen då oxå.. för jag hade liksom lovat matte att vi skulle köra Sandra dit.. jaja sa matte …

sedan muttrade hon.. när hon tittade ut…. is på bilrutorna.. hmm.. jaja sa jag.. det går bort om du skrapar lite på dom.. sesså.. ut o värm upp bilen så jag kan gå ut o sätta mej..

matte är ju lydig när hon själv känner för det o hon gick ut o skrapade.. sedan kom hon in o hämtade mej o satte mej i bilen.. o .. hmm.. startade. jisses matte sa jag.. det är ju iskallt om min lilla gump… jaja sa matte.. den blir snart varm..

o

så gick hon ut o skrapade igen.. det hade nämligen fryst på igen..

vi åkte o hämtade Sandra o åkte in på loppisen..

jag tog med matte o gick en liten sväng.. o när vi vände så kom SAGA !!! jisses va glad jag blev.. vi snackade lite o nosade o kissade.. sedan gick vi tillbaka.. hon skulle jobba sa hon,, passa kontoret.. så jag tog med matte in i loppislokalen..vi gick runt o minglade lite o kollade när alla ställde upp dom nya sakerna.. massor av nytt!!! men.. inga ikeamöss..

sedan sa matte att hon ville hem… tja sa jag.. Niclas hämtar ju sandra så vi behöver nog itne gå här.. jyckarna som var där dagen innan kom inte på söndagen..

så vi gick ut.. o vad hittade man där då??!!

jo…

En supercool vakteltjej.. ja nu menar jag hundrasen vaktel.. inte fåglen.. hon heter Izla eller nåt sånt.. jisses va glad jag blev.. vi nosade runt l ite på varandra o sedan när hon hoppade in i sin bil igen så fick vi godis av hennes husse.. gottgott..

nu ska jag vila lite

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: