Välkommen hit till min blogg -

måndag 31 maj 2010

Så var det dags igen..

assssååå … (skånska… =alltså för er som inte fattade..)

min matte är lite prylgalen ibland..o i går var det dags… igen… jaja.. hon ligger lite efter resten av släkten men. ändå.. o vad blev det..

jo naturligtvis nåt som jag var involverad i..

jisses säger jag bara..

när vi åkte hem från husvagnen i går så åkte hon till stora affären o sa åt husse o gå in o handla..

jaja sa husse.. lydig som han är….

o ut kom han .. efter en stund.. ja det var i en verktygsaffär så han var inte precis olycklig..

han kom ut med en ny hundtrimmer.. hmm

inte sån som gör att man går snabbare.. utan en sån som man klipper pälsen på..

jaha.. tänkte jag.. nu åker min filt som jag lyckats få till i pälsen..

så nu har jag och matte tillbringat en timme .. eller nåt sånt på köksgolvet.. först försökte matte få mej o vara på köks-ön. men jag kände av lite svindel… hmm sa jag.. du får nog ta o lyfta ner mej.. känns skumt mellan öronen..

ingen fara sa matte.. jag står kvar här.. nästan hela tiden.. ska bara  .. TA NER MEJ skrek jag..  så får du göra precis vad du vill..

säkert sa matte med ett flin.. menar du det?? ja mumlade jag.. hmm sa matte.. ge mej en tass på det.. ok sa jag o sträckte fram tassen.. deal……

lägg dej sa matte när jag var nere på golvet.. hmm sa jag.. ok då.. på sidan sa matte.. va??!! sa jag….ja sa matte du hörde.. lägg dej på sidan.. sedan muttrade hon.. inte i mitt knä din lille drummel… hmm sa jag.. vill ju ligga bekvämt. o det var det mjukaste jag hittade.. här på golvet..

hmm sa matte.. du får klara dej med mattan.. jaja sa jag o rullade runt på sidan..

lyft benet sa matte.. o det gjorde jag.. åhhh sa hon.. bakbenet menar jag.. aha.. sa jag o lyfte lydigt bakbenet.. sedan fattade jag!! MATTE morrade jag.. du är rädd om vad jag har.. jaja sa matte.. denna klipparen är försiktig..

som ni säkert redan har förstått så har jag fått bikinilinjen fixad..o det ordentligt.. rätt snyggt faktiskt.. ähh sa jag till matte.. jag brukar bli lite svett i armhålorna oxå.,. skulle du vilja.. ok sa matte…

sedan kom jag på att det var ju där jag hade gömt mina filtstrån.. ja när man inte har nåt o göra så kan man filta pälsen lite… men.. tja.. borta…

sedan var matte tvungen o klippa lite här o där på mej.. huvudet.. JISSES skrek jag.. inte som en pudel!! nä sa matte.. inte riktigt..

sedan var hon o tog på skägget..

jag måste erkänna att det var rätt skönt att ligga där på golvet o bli om pysslad..

jaja sa matte du vänjer dej för detta kan vi göra varje dag ett tag framöver..

hm sa jag.. lite varje gång?? inte massor.. så jag får skaffa.. en kofta..

ingen fara sa matte.. jag kan sticka klart den jag påbörjade i vintras..

DSC01484

jag ser kanske lite konstig ut på fotot.. men.. matte väckte mej för att ta kortet ur en mycket konstig vinkel…… ska försöka ta fler.. men ni ser i allafall att man ser mina ögon…

nu ska jag vila…

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: