Välkommen hit till min blogg -

måndag 24 maj 2010

Totalt slutkörd jycke…

jag fattar inte varför jag blir så trött av att vara i husvagnen….

hmm..

jo..

när jag tänker efter så fattar jag nog det..jag måste ju valla runt husse på långa promenader..

i helgen så tog vi hundar med våra hussar.. o nån hade visst sin matte oxå i släptåg, och gick kollerundor.. Elvis tog täten och jag traskade sidan o honom.. det var inte så lätt kan jag tala om.. för Elvis är lite större än mej.. har mer ben och mindre päls o bära på..

på lördagen gick vi en lite mindre sväng men.. på söndagen så tog vi en långrunda.. det var kul.. många jyckar var vi..

i lördags så släppte jag och Jonna iväg våra mattar.. dom skulle bara……………………

o jisses va bara det var.. men vi gillade det…

dom var o handlade kompostgaller.. ja jag gillar ju inte såna saker i vanliga fall.. men.. detta betydde att varken jag eller Jonna behöver vara kopplade när vid våra husvagnar.. o vi kan bjuda in andra vovvar oxå hos oss.. Jonnas matte hade kollat med elvis matte först så att det var ok..

o sedan hade Jonnas matte köpt sej två fåtöljer.. hmm.. dom såg bekväma ut o jag var inne ett par gånger hos dom o hade tänkt provasitta.. men.. det satt ju folk där hela tiden..

jag sa till husse att vi ska nog släppa iväg dom dära två fler gånger.. för det var rätt lugnt den stunden dom var borta….. Jonna höll oxå med…

nu ska jag vila… för när husse kommer från övningen så ska vi grilla korv.. o då måste jag ju vara vaken

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: