Välkommen hit till min blogg -

torsdag 6 maj 2010

storstädning

ja storstädning .. i omvänd ordning.. hmm

DSC01457

jag har i några dagar tyckt att matte blivit lite dammig..

så.. i går tog jag  med henne på en promenad .. jag gick där jag visste att det blåste mest. men..

ja .. o det hjälpte inte precis.. när vi kom hem så såg hon lika skitig ut som när vi gick..

jag bestämde mej för att det var dags att duscha av henne idag..

sagt o gjort.. när hon vaknat någotsånär så fick hon själv gå ner i källaren till duschen.. jag passade på o duscha jag oxå… och sedan när vi var klara så kom jag på att matte såg lite trött ut så jag bestämde mej för att hjälpa henne litemed städningen så jag rusade snabbt upp o började svabba golven.. jag fick rulla undan några mattor oxå ..

jaha sa matte när hon kom upp från källaren..

men du!!!!!!

o då sprang jag upp till ovanvåningen..

och körde en sväng i mattes säng oxå..

nej nej skrek matte.. inte min säng… jo sa jag.. inte ska du väl lägga dej i den i kväll nu när du är så ren o fin. lika bra att jag fräschade upp den lite..

jaja sa matte.. den torkar nog till kvällen..

DSC01461

igår kväll så knackade det på dörren här hos oss… jag öppnat vrålade jag o rusade mot dörren för att upptäcka att den var lite låst som vanligt..

o va gla jag blev när jag såg vem det var.. det var Figo o Miro.. vi rusade bak på baksidan o sprang av oss lite.. vi hade jätteroligt. till och med Figo var med o sprang ..men han är lite reserverad när det gäller närkamper.. vill inte skita ner sej säger han..

 

nu ska jag vila mej lite.. det tar på krafterna och vara nyttig..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: