Välkommen hit till min blogg -

onsdag 12 maj 2010

Regn o åter regn..

det är inte klokt va det regnar.. tråkigt tycker jag.. för jag hade tänkt mej en långpromenad i skogen med matte.. men..hon får sprattla sej trött i stället.. o det är ju rätt snabbt fixat..

hmm.. Regnkappa… hmm igen.. gillar den inte.. den är ju för liten.. jag sa åt matte att ska det komma mer regn så måste jag ha en ny.. jaha sa hon.. en ny… ska se vad jag kan göra..

jag vill ha en som inte släpper igenom regnet sa jag.. inte släpper igenom det våta… nånstans.. men .. den får ändå inte vara heltäckande…

måste ju kunna…. ja du vet vad.. jaja sa matte.. du vill kunna göra dina behov.. ja sa jag.. o jag vill framför allt kunna röra på mej.. den regnkappan jag har nu .. som du envisades med att snodden skulle sitta runt svansen.. hmm.. gillar det inte!! du har ju inte string.. så varför ska jag ha det då??!!!

igår så fixade matte till bikinilinjen.. jisses va vildvuxen den var.... o trassligt var det.. var försiktig sa jag.. försiktig.. ta inte för mycket för det ser så…. hmm.. fjantigt ut då…. det måste vara klädsamt…..

ta lite i ärmhålorna oxå sa jag för dom är buskiga…… ser du vilka tofsar som sticker ut??!!

jaja sa matte.. ligg nu bara stilla så jag inte klipper fel.. hops sa jag.. jaja.. jag ska vara stilla..
nu är det slut med att leka med navelluddet sa matte.. jisses va du är tovig..

hmm men.. det är ju rätt mysigt sa jag..

för er som ännu inte förstått så var det MIN bikinilinje o mina ärmhålor som matte fixade till… matte behöver inte för hon har ändå ingen bikini som passar…

nu ska jag vila lite sedan ska matte o jag fixa till middagen.. tänkte bjuda husse på stekt fläsk med löksås… tänk.. det tar matte nästan hela dagen att fixa middag.. lite i taget.. kan man kalla maten långkok då.. eller vällagad??!!

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: