Välkommen hit till min blogg -

onsdag 5 augusti 2009

Onsdag idag... eller??

jag är helt vilse idagarna.. men är nästan helt säker på att halva veckan har gått...

idag har det blivit sommar igen!!!! varmt o skönt.. jag smet upp före matte o gick o la mej i solen.. härligt..

när matte kom upp vid 9 tiden så öppnade hon dörren o jisses.. där var det varmt ute.. jag gick ut o satte mej o spanade lite.. jag gillar sommaren.. o värmen..

igår kväll hade jag svårt att somna.. jag stannade uppe lite längre än husse o matte.. jag hade liksom hittat et nästan obegagnat tuggeben.. som jag tappat bort för nån vecka sedan.. det är ett värligt stort ben. fattar bara inte hur jag kunnat tappa bort det..

så...

jag stannade uppe o tuggade.. men efter ett tag så var jag tvungen att gå upp o titta till husse o matte. jag låt där en liten stund.. men.. sedan blev jag såååå sugen igen så jag gick ner.. o tuggade lite till.. jag hörde hur matte muttrade lite irriterat.. hon tyckte att jag slog i tuggebenet för hårt när jag drog i det..

jag gjorde så här ett par gånger.. mest för att reta matte.. men sista gången jag var uppe o tittade till dom så slumrade jag till.. när jag vaknade så var jag genom varm.. så då gled jag ner på golvet o la mej.. o snarkade.. sa matte.. att hon alltid ska hålla på o gnälla...

pssssssst Summer!! idag ska jag göra precis som jag brukar.. ta det lugnt!! o tack för att du gillade min frissa...  hur ser din dag ut? käka på kafé ?

nu ska jag återgå till korgen.. o en välbehövd vila..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Summer sa...

Min dag har varit lugn. Om du kollar in på bloggen så ser du vad som har hänt här. Just nu sitter jag bredvid matte och hoppas på att några smulor från hennes macka ska ramla ned på golvet.