Välkommen hit till min blogg -

måndag 1 november 2010

skog o citrondoft!?

Idag tog jag med matte upp till skogen en runda... Jisses va fina färger löven hade..
Det var en del folk som var där.. Vi pratade lite med en kille som hade ryggsäck.. Han skulle antagligen gå långt verkade det som...
Han bad matte ta ett foto på honom.. Det gjorde hon o önskade honom en trevlig promenad... Han hade frågat om vägen... Hmm .. Fråga min matte om vägen?! Skrattretande...
Hon pekade dit eller dit.. Uppförsbacke åt båda håll.. Stackars kille...
När vi gick tillbaka till bilen så träffade vi en kille på fyra ben.. Jag stod o snackade lite med honom o berättade var det fanns intressanta dofter..
När vi satt oss i bilen sa matte... Jag ska bara handla lite grönsaker..
Jisses va jag avskyr dom orden.. Bara handla...
Det betyder att jag ska sitta kvar ensam i bilen..
Jaja tänke jag hon ska nog få höra vad jag tycker...
Men... Vad gör matte då?!?!?! Jo hon tar fram den dära antiskällgrejen o lägger på sätet..
Jag testade hmm jodå .. Den funkade.. En stank av citron spred sej i bilen...
O jag förblev tyst...
Coky
Den mobilbloggande cockerpoon
Published with Blogger-droid v1.6.4

2 kommentarer:

Katarina sa...

Menar du verkligen att den fungerar? Lite citrondoft och du slutar skälla..? Hoppas inte min matte läser det är - hon försöker få mig att sluta genom att säga 'tyst!'. Som om det skulle funka...
Cockerkram från Nanna

Ullas Bloggar! sa...

Men var är detta,får kalla in till snabb möte. Skandal anser vi enhälligt i Coky,s fanclub. Funderar på att skicka ner Junior han har vassa tänder. Orförande / Änglamor i Coky,s fanclub. Här är det kjam strejk endast Coky som får en massa kramar.