Välkommen hit till min blogg -

torsdag 25 november 2010

snö….

Vi har fått lite snö…. men bara lite.. en cm kanske det kan vara.. matte säger att det kommer nog mer.. bra.. för jag har svårt o gömma mej i snön..

men jag har gjort lite snöjyckar.. människofolket gör snöänglar men jag gör snöjyckar.. man kör ner nosen i den vita snön.. var noga med att den är vit.. har snön annan färg så ska man akta sej för den.. då vet man inte vad den innehåller.. sedan viker man in frambenen under kroppen… sedan kör man på lite innan man välter sej ner o “kliar ryggen” i snön… testa nångång.. det är jättemysigt.. men som sagt.. använd vit snö…

nåt annat kul man kan göra när man har lite snö är att traska runt.. rätt som det är så stöter man på en massa tassspår man kan följa.. men man ska inte stå stilla för länge på nåt ställe.. för då smälter snön o fastnar lättare mellan tårna.. o det blir jobbigare när man kommer in o matte ska torka tassarna..

nu har jag fått iväg husse till jobbet o matte har jag lagt i soffan.. jag tyckte att det var lika bra o få upp henne tidigt för hon behövde gå upp o snyta sej.. hon har liksom åkt på förkylning igen.. jag tror att hon var nästan frisk i nån dag.. ja husse är oxå snuvig.. o hostig.. jisses vilket oväsen dom för på nätterna…

nu ska jag lägga mej i soffan o värma matte lite.. för hon ser lite frusen ut… när man tänker efter så börjar hon likna rudolf… han med röda mulen ni vet.. hon har blivit rätt röd under näsan..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: