Välkommen hit till min blogg -

tisdag 2 november 2010

tradigt väder

Idag är det inte alls nåt uteväder...
Fast...
Jag har varit ute och bevakat mina intressen!!!
Jag låg här inne o mös i soffa med matte... Då plötsligt så hör vi någon prata... Hmm ... På vår baksida....
Öppna dörren skrek jag åt matte!!! Jag ska ut o skrämma skiten ur dom!!! Att dom bara vågar gå in på min baksida utan min tillåtelse!!! Tänk om dom skrämmer mina gosedjur?!?!
Matte öppnade o jag for ut vilt skällande o skuttande på tå med svansen hotfullt stilla o uppåtsvängd.... Öhh sa matte... Vad händer??? Hon hade gått ut efter mej o stirrade på de orangefärgade lite skrämda herrarna som stod upptryckta i hörnan...
Åhh sa den ene.. Trodde inte det var nån hemma.... Matte bara glodde o bad mej vara tyst... Jaha sa hon o gick in.. Det är nog nån frå telia sa hon... Tror du sa jag...
KOLLA vad dom gör nu då!!! Dom hade kopplat en ledning från teleskåpet o drog kablen över vår gräsmatta...
Jaha sa matte o spände ögonen i den ene... O hur länge ska den ligga där då??
Tja sa killen... Tjugo minuter en halvtimme.. Sen hoppade han över staketet o gick...
Då...
Lät matte dörren stå öppen.. Skäll när dom kommer sa hon åt mej...
O DET gjorde jag verkligen...
Sedan ringde matte telia.. Men dom vosste ingenting.. Men om det upprepades att dom var inne på vår tomt utan vår tillåtelse igen så skulle matte fråga ut dom.. För så får man ju inte göra...
Hade det inte regnat så hade jag tagit med matte ut på en prommenad bort till Märtas hörna för det är där dom jobbar..o då skulle vi frågat dom.....
Eder ärade bodygard
Coky
Den mobilbloggande cockerpoon
Published with Blogger-droid v1.6.4

Inga kommentarer: