Välkommen hit till min blogg -

måndag 6 september 2010

Yogamattan fram……

i morse sa jag till matte att jag kände mej lite långhårig…

jaha sa hon.. o då vill du bli klippt?? jepp sa jag.. men ta bara lite…

jaja sa matte o tog fram yogamattan o klippgrejen..

o sedan satte vi igång.. inte för mycket sa jag.. jag vill ha kvar min kalufs.., jaja sa matte o klippte försiktigt..

efter en stund var det dags o pausa…. så vi satte oss på framsidan o tittade på utsikten.. o gissa vem som kom förbi….

jepp.. Mogge…. han är så fin.. en stolt pudel.. o gav mej en liten ide!!

Matte sa jag när Mogge passerat.. jag vill ha ett pudelansikte.. jaha sa matte…snagg i fejset??? jepp sa jag.. det ser mycket mer hygiensiskt ut..

ok sa matte.. då kapar vi skägget.. o det gjorde hon verkligen..jisses va hon klippte o stönade..

detta blev resultatet… det värsta av kalufsen åkte o snagg i ansiktet.. åhh sa matte.. sammetsnos…. mjuk o gosig.. jaja muttrade jag.. ta fram kameran o fota mej o låt mej sen få gå ut o kissa. men sa matte jag är inte klar.. jo sa jag.. du är klar för idag i allafall.. håller du på längre så har vi ingen nytta av dej de närmaste veckorna jag o husse.. hmm sa matte.. ok då…

DSC01562

DSC01563

helt ok va?? det känns i allafall megabra..

i helgen var vi i husvagnen… jisses va folk där var… mängder av husvagnar.. o massor av folk.. o alla lagade mat kändes det som…

jag fick ett par nya polare oxå.. det var golden bruden Donna som är 10 månader.. o .. Finja.. en liten flicka som var så otroligt söt o matade mej med gräs.. jag åt bara för att hon var sååå söt…. vi var nästan lika gamla .. hon två o jag två och ett halvt år..

hennes mamma kom från danmark och pappan från England.. dom hade bott i norge ett tag berättade dom men nu bodde dom utanför köpenhamn.. jisses sa jag.. där bor min syrra….

där var även folk som var jättelångtifrån… från Australien…. men dom åkte i en fransk husbil.. coola folk… så man kan nog säga att vår campingplats är riktigt internationell…

nu ska jag hjälpa matte att äta lunch…..

haj o gobaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: