Välkommen hit till min blogg -

måndag 20 september 2010

Tjoho

i fredags var Saga här hos mej o hälsade på en stund på morronen.. hon berättade att hon inte hade nån katt längre.. Måns hade blivit sjuk ..  då talade jag om för henne att jag hade inte heller nån katt längre.. för i torsdags kom Mjau in och var skadad och Sandra åkte raka vägen in till djursjukhuset med henne..

fast.. efter det fick sandra åka till akuten för Mjau hade bitit henne ordentligt i fingret.. hon fick pencillin..

men det är likt mjau.. hon ville alltid ha sista ordet.. och det fick hon ju tydligen oxå..

men ..

här är faktiskt lite tomt.. och varmt här hemma.. för nu har vi inte längre fönstret öppet.. det behöver man ju inte när man inte ha nån katt längre..

vi har varit i husvagnen hela helgen.. o det var megahärligt!! '

jag har träffat Lisa o Shadde.. o asta. o loke.. Zita var oxå där.. o jag gruffade lite mot henne när hon var ute o rastade sin husse…

jag var ute med husse o rastade hon om lite.. men han fick även cykla runt lite på egen hand.. han plockade massor av kantareller..

jag skickade iväg honom med Shaddes o Lisas husse o matte.. o dom kom tillbaka o var genomblöta.. då var jag glad att jag stannat hemma hos matte..

ja matte.. det var inga problem alls med henne i helgen.. jag stoppade ner henne i soffan o satte på en talbok.. o hon stannade där..

ja hon lekte en del med sin telefon oxå.. hon fick ju köpa en ny i somras.. o husse fick skaffa en häromveckan.. så när dom leker med sina lurar så har jag gott om tid att vila upp mej själv..

o nu ska jag göra just det… vila upp mej

hej o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: