Välkommen hit till min blogg -

torsdag 16 september 2010

höststorm!!

inatt har det blåst runt en riktig höststorm.. det har regnat o vinden har tjutit.. rätt läskigt.. men mysigt o ligga o lyssna på på samma gång..

matte mumlade nåt om sina tomater.. jaha?? dom på altanen sa hon.. jaha? finns ketchup i affären..

men sa matte.. det är inte samma sak som egenodlade tomater.. röda o fina.. jaha sa jag.. har du köpt hem färg? för jag tror inte att dina tomater som hänger i stora hmm.. i små klasar på sina plantor hinner bli röda … nä sa matte.. nog för kallt.. men.. det är ändå synd.. jaja sa jag.. du får väl odla nästa år.. o sätt dom då nån månad tidigare ..

ja sa matte.. jag sådde nog i senaste laget…

nu ska jag lägga mej o vila.. innan jag ska gå en sväng med husse.. ja om det inte regnar.. jag har märkt att husse fuskar lite.. han brukar ta cykeln o cykla runt i stället för att gå rundor med mej.. 

i går var Figo o Miros matte här o drack en kopp kaffe.. alltid lika roligt när hon kommer.. för hon vet exakt var godiset är.. om hon inte har fickorna fulla vill säga…

haj o gobaj.. leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: