Välkommen hit till min blogg -

torsdag 9 september 2010

Jobb jobb o åter jobb

jisses ni läser om en hårt jobbande jycke…

jag har haft massor att göra. jag har ju en heltidstjänst för att passa min matte..

o det är verkligen mer än heltid.. det kan jag lova.. hon ska ju kelas med dygnet runt..

men..

nu har jag husse hemma o han ska passas o rastas o sovas… speciellt rastas.. han behöver mega många o långa promenader.. så jag är helt slut

nu undrar ni kanske hur jag får tid över till matte när husse är hemma..

ingen fara.. jag lägger henne i soffan eller solsängen o startar en bra talbok.. sedan stannar hon oftast där.. o på morronen.. då får hon ligga kvar i sängen…

det är rätt bra o ha husse hemma för då kan vi äta frukost tillsammans.. jag gillar hans frukost.. han brukar äta gott.. matte tar oftast bara en yoghurt.. o slabbar i sej.. o bjuder aldrig..

i morse gick jag o husse o hälsade på Figo o Miro på jobbet.. där jag jobbade en gång när jag hjälpte till o passa deras matte.. kul ställe..

nu ska jag gå o lägga mej o vila lite.. känner att jag behöver det.. för husse behöver nog snart en rastning igen…

haj o gobaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: