Välkommen hit till min blogg -

tisdag 8 juni 2010

vilket konstigt väder….

ena dagen är det varmt o skönt. o nästa regnar det som bara den..

Matte berättade att det stått i tidningen att på 9 timmar hade det kommit lika mycket regn som det annars kommer i hela juni månad..

jisses.. måste vara mycket…

jaja muttrade matte.. kanske är bra för svampen..

jaha??!! fotsvampen då eller.. eller tass-svampen kanske jag ska säga.. det är ju liksom inte alla som är utrustade med gummistövlar…. HMM…..

i går så skulle matte till tandhygienisten.. hon skulle bli ren i munnen sa hon.. jaha sa jag.. o jag då??!! o visade henne ett mycket brett flin… jaja sa hon .. vi får skaffa hem ett märgben åt dej.. bra sa jag.. sånt gillar jag.. men.. varför inte skaffa ett åt dej själv oxå.. blir nog billigare.. hmm sa matte.. sånt är för jyckar inte för mattar..

jaja sa jag.. kom inte o säg att du vill ha mina märgben nästa gång du ska göra kallops…

sedan kom jag på.. matte skulle iväg…

MEN JAG DÅ?????. jaja sa matte.. cola ner dej.. husse kommer .. JIPPI sa jag.. då kan ju vi hitta på nåt.-.

mmm sa matte.. det gör ni säkert..

när matte stuckit iväg så sa jag åt husse att vi kunde ju åka in o spana in Saga.. det nappade husse genast på… han o Sagas husse leker så bra tillsammans..

när vi kom hem igen så låg matte på soffan helt slut..men såg rätt fin ut i munnen.. hon luktade nästan som en hel pepparmintsplanta. eller så hade hon varit o nallat av mina mintgodisar…

jaja sa jag till husse.. det var nog hårt…. hos tandhygeinisten.. nu vet vi var vi har henne de närmaste dagarna… Jepp sa husse.. det vet vi.. o du får nog några lugna dagar..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: