Välkommen hit till min blogg -

söndag 13 juni 2010

Rapport från mej

Allt är bra med mej… fast igår så kändes det inte alls så bra.. jag tog med husse på långpromenad…. ja det var några fler som gick med.. Ronja o hennes husse åxå..

o vad händer när vi traskar så fint fram i skogen??!! jo.. himlen öppnade sej.. o då menar jag itne att det kom några stänk….nänä.. nån hade öppnat sora porten i molnen.. jisses va det regnade.. vi fick ställa oss under några träd.. det hjälpte lite.. just då.. sedan gick vi vidare..

o vad händer??!! jo.. samma sak som tidigare.. det började ösa ner..

men sedan kom solen o lyste lite på oss..’

men sedan började det igen.. nänä sa jag till Ronja.. vi får se till att få hem folket.. vet inte om alla kan simma… nä sa Ronja.. jag är lite osäker på husse.. men..

så vi vände om hemåt igen..

sedan när vi kom hem så kastade jag o husse oss på handdukarna som matte lagt ut på golvet.. jisses vilken tur att matte klippt mej tidigare i veckan.. inte så mycket att bli våt om..

visst ja.. ni har ju inte sett mej som nyklippt..

DSC01497

snygg va??!!

det regnade så gott som resten av gårdagen.. ja det var ett litet uppehåll så husse hann med o tända grillen.. sedan fick han stå med sitt paraply o grilla.. men maten blev god.. i allafall… o det var kött.. inte fisk.. trots allt regnet..

DSC01506

nu ska jag ut o gå en sväng med husse.. får se hur många som hänger på idag.. Jonna skulle visst ta med sina hussar..

haj o gobaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

 

ps.. Jonas.. hörde att du hade lite svårt med andningen.. krya på dej…..

3 kommentarer:

Therese Carlsson sa...

Hej Coky!

Du är en otroligt stillig vovve tycker alexander, han och jag brukar läsa din blogg ihop :-)
Hoppas att du får en härlig dag idag! Hälsa matte och husse!

Kram Tessan

Anneli+vavvorna sa...

Ja, det är inte lätt när det regnar, då är det inte så kul att vara ute eller hur?

Snygg frisyr du har fått. Är det sommarfrisyren?

Becca & Olga sa...

Vilken söting :D