Välkommen hit till min blogg -

torsdag 24 juni 2010

Det borde jag ju ha fattat….

Jag borde ha misstänkt nåt. men nänä… jag blev nog helt grundlurad.. jisses… borde ha kommit på att det var nåt skumt på gång..

men..

nä…

…..

igår var jag o matte inne hos Saga en sväng.. mysigt.. jag försökte ta med mej en av hennes leksaker.. men. matte sa stopp.. saga sa att jag skulle testa fler gånger för hon ville ha nya saker.. fast jag fick inte ta den som låg under bordet.. hmm.. en plastsak??!! dom är ju inte goa o ha i munnen. jag vill ha mjukisdjur somman kan borra tänderna i..

sedan.. åkte vi o handlade bröd.. o sedan..

hör och häpna.. vi åkte in till djuraffären…. skumt värre.. o inte handlade vi något godis där.. hmm.. bara schampo o balsam..

sedan åkte vi hem..

och..

ner i duschen.. hmm.. jaja.. det var skönt o jag doftade underbart av lavendel.. jag försökte blåsa lite såpbublor med balsamet.. men.. matte sa att så fick man absolut inte göra med så dyra saker. hmm sa jag.. dyrare än tuggisar???? Jepp sa matte..

jaha sa jag.. du kunde köpt tuggisar i stället då .. fått många för det priset.. jaja sa matte.. men då hade du itne blivit ren o luktat gott.. ähh sa jag.. kunde väl rullat mej i nåt där ute som doftar gott..

tvi sa matte.. bara våga!!!

hmm sa jag..

visst ja.. innan jag duschade så klippte matte mej lite..

senare på kvällen så var det husses tur.. hops.. det blev rätt kort på honom för han har ju inga lockar precis som jag har. men.. ja det växer ut tröstade jag honom med.. så kort hade jag oxå när jag klipptes på bortaplan.. fast jag hade ännu kortare än husse i ansiktet………..

så idag.. kom det jag borde ha förstått.. vi åkte iväg igen i vår lilla blåklocka. och stannade utanför celins djuraffär.. ja dom säljer inte djur utan tillbehör till djur..

och vad händer då??! jo vi ska gå in genom en dörr o där står det en tjej..

o vad har hon i handen??!!

EN KLOTÅNG.. gisses.. jag bara stirrade o hörde inte vad matte sa när hon pratade med tjejen..

en klotång.. o vad hade hon tänkt göra med den??!!

rätt som det var så hade jag en munkorg på mej..

jag muttrade o matte sa att såna ord ska inte en cockerpoo släppa utanför nosen.. hups…

och sedan klippte tjejen klorna.. läskigt värre.. jag försökte ta mej loss men hon höll fast mej o matte hjälpte till..

rackarns oxå.. jag som hade tänkt måla mina klor till midsommar.. men det smög sej……

sedan när det var klart och jag hade fått av mej munkorgen så ville matte att jag skulle ta emot en godisbit av tjejen.

Glöm det sa jag.. never in my left tasse!!!!! jag nosade lite.. och .. menhallå där.. det där var mattes egna godis.. hmm..

jag drog med mej matte ut därifrån.. och vinkade på tzasikis matte att min matte ville betala..

sedan blängde jag på matte.. och sa…DU.. borde inte jag få nåt för det här….

jaja sa matte… vad vill du ha då??

HEHE.. vad jag vill ha.. jag spanade lite o pekade.. ett sånt.. ok sa matte.. du var rätt duktig .. sp det blir ett sånt..

oj sa jag.. varför valde jag inte det jättestora köttbenet???!! därför att det hade du inte kunnat bära ut härifrån själv sa matte.. hmm sa jag.. du har nog rätt..

sedan åkte vi hem .. o nu är det vila som gäller .. för i morron kommer Jonna o Figo o Miro.. för vi ska fira midsommar tillsammans.. utan nagellack på mina klor.. jag får smutsa ner dom i stället….

haj o gobaj… leverstapaj..

Coky

den bloggande cockerpoon

 

pssssst.. jag vill skicka speciella hälsningar till mina polare i tokholmen.. allt är visst inte helt ok där uppe.. massor av midsommar kramar åt er!!

Inga kommentarer: