Välkommen hit till min blogg -

fredag 24 april 2009

Tidig morgon = surprise!!!!

Telefonen ringde här vid halv 8 i morse.. jisses o jag som precis somnat om... matte svarade yrvaket... sedan lyckades hon ta sej ur sängen o på med kläderna..  hon knuffade till mej o väste.. upp med dej.. sedan rasslade hon nerför trappan o till toa.. o ut i köket på på med kaffet... stönande o stånkande.. hmm.. vad är på gång???!!! hon hällde upp en kopp kaffe  o i med lite mjölk o lite honung.. hmmm.. gillar kanske bismaken.. o sedan drack hon lite av kaffet..

jaha??!! o vad var på gång???!!! vad sysslade hon med.. hon gick o plockade lite här o lite där o sedan tog hon på sej skorna.. hmm.. vad händer??!! o satte på mej kopplet..... o  öppnade ytterdörren.. satte i nycklen.. o... sa åt mej att gå ut... o stängde o låste sedan dörren....

men vad händer egentligen.. har hon fått nån bacill eller nåt??!!  jaja.. bäst att vara som vanligt tänkte jag och skuttade glatt med..

o vad gör hon??!!

jo hon släpper loss mej på gräsmattan på baksidan o säger att jag ska upp o leka.. men herregud.. mitt i natten??!!! jaja.. tidigt på morgonen då??!! pliktskyldigt så börjar jag leka lite försiktigt med min trasiga boll...

då går matte fram o tillbaka på gräsmattan på framsidan.. hmm.. nåt var i görningen....

o då plötsligt!!!!! kom en bil....... o det var

SAGA !!!!

hon kom för att leka med mej på min baksida.. o jisses va vi sprang.. hon är smidig den lilla damen.. mina långa ben trasslade nästan i hopa sej.. men vi hade jättekul!! sprang runt o sedan låg vi o brottades lite.. härligt... nu kommer jag sova halva dagen.. men det är det värt...

nu ska jag lägga mej o vila en stund o drömma om Saga

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Romeo sa...

Vilken härlig morgon-överrasking. Är Saga söt?