Välkommen hit till min blogg -

måndag 20 april 2009

Måndag igen.....

men vilken helg det varit.. så vackert väder.. härligt

Grannarna i husvagnen mittemot flyttade.. så nu bor dom grannar med Shadde.. så jag kan hälsa på dom samtidigt..  Dom bodde tidigare sidanom Loke.. så nu har Loke jättemycket plats runt om sej... vid bäggesidorna.. han kan verkligen bre ut sej.. Jag har Jonna vid min ena sida.. o låååångt koppel när jag är bunden ute så jag kan gå nästan ända fram till deras dörr.... så Jonnas matte slipper gå så långt när hon kommer ut med gotter till oss...

Vi hade kalas för min Matte i lördags.. hon fyllde visst år.. o se.. ingen leverpastejtårta där inte.. hmm.. inte ens en tårta hade dom.. bara lite billiga kakor o lite glass... hmm.. tur man är hund..

Saga kom o grattade hon oxå.. men vi fick inte busa runt... nästan inte alls... Jonna kom direkt o talade om hur väl vi skulle uppföra oss... är det kalas så är det.. men vi fick korv för vi grillade när Saga o dom kom... o det var gott.. Saga fick oxå smaka.. hon är inte van vid att få grillad korv tror jag... för hon såg såååå överraskad ut när alla vi andra jyckar tog plats i tiggar ställning... men hon klarade sej rätt ok hon oxå... hon är en läraktig voffsing...

redan på morgonen började firandet av matte.. Jonna o hennes matte var ute o plockade vitsippor o kom in med dom o sjöng sååå fint för min matte...

på kvällarna har jag stupat... jag har varit sååå trött.. matte säger att det är all den halländska friska luften....

Matte har lovat mej att hon o jag ska åka upp själva nån gång när husse är för jobbig här hemma... då kan vi slappa hon o jag utan att behöva göra nåt annat än att gå runt eller sitta i solstolen.. hmm.. låter ju jättemysigt.. o ha massor av korv med oss... jisses.. om man skulle ta o packa genast.....

nu ska jag sova på saken.. det har som sagt varit en håååård helg..

haj o gobaj leverstapaj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: