Välkommen hit till min blogg -

söndag 30 september 2012

Tjoho…

hur lever livet med er alla där ute i cyberrymden???

hos mej är det bara bra.. jag har börjat ta med matte på lite utflykter.. häromdagen var vi åter i Bruces skog utanför helsingborg.. jisses.. där är bara så inte att promenera ..

 

i gårkväll åkte vi till Norra Hamnen .. jag har fått en ny kompis.. hon heter Y.. och är mega rolig.. hon är av människosläktet.. och är dotter till Q .. hmm haha.. ja kanske ser lite konstigt ut men så är det.. vi var på utflykt där .. och gick och kollade båtarna.. och jag.. fega jag.. var tuff.. vågade gå på bryggorna.. men det var läskigt.. Y tyckte jag var mesig.. men .. jag sa att en cockerpoo är alltid väldigt försiktig..

 

i fredags var en tjej hemma hos mej.. Ariel heter hon .. och är så söt.. men lite bestämd.. hon sa åt mej meddetsamma att jag inte fick snufsa på henne utan hålla avståndet..

jaja helt ok. för hennes husse hade med bakelser o tuggegott.. o massor av äpplen.. jag stirrade på matte o sa.. du. äpplena tar du hand om jag tar resten.. glöm det sa matte.. jag ska smaka min princessbakelse.. såna gillar jag .. hmm muttrade jag. det gör jag oxå..

jag o Ariel låg o flirtade lite med varann .. människorna kollade på tv.. drack kaffe och åt bakelserna.. jaja.. vi fick slicka tallrikarna.. sedan satt dom o kollade sina mobiler.. matte lärde Ariels husse lite.. hur msn funkade o messenger till Fb… ja jissses.. .. sen åkte dom igen.. för dom skulle hämta en kompis som var inne i stan o dansade..

men jag o Ariel bestämde att vi skulle träffas igen.. det är bra för henne att träffa andra hundar.. för hon är jätte mycke hussebunden..

nu sitter jag och matte o väntar på att Sandra ska ringa.. dom har visst flyttat igen.. så jag o matte ska åka hem till dom o kolla.. och vi har gjort en smulpaj med lite äpplen i.. sedan ska vi åka iväg o grilla.. matte har redan fixat potatisgratängen..

kram från världens bästa Coky

Coky

den bloggande cockerpoon

 

VISST JA

 

GRATTIS HUSSE.. SOM FYLLER ÅR IDAG.. jag hade velat  gratta med slick på nosen.. men.. tja.. tydligen inte läge för det ..

Inga kommentarer: