Välkommen hit till min blogg -

torsdag 20 september 2012

Hejsan alla..

här kommer en liten uppdatering av vad som händer hos mej..

Jag har blivit MORBROR.. ja.. nästan i allafall på människorpråk..

Linda och Steen har fått en liten bebis.. en flicka och hon heter Amanda.. matte säger att hon är otroligt söt. vi brukar kolla på henne på Skype.. jag har ju ingen större erfarenhet av små barn.. eller barn över huvud taget….

i morgon ska Matte och Sandra åka och klämma på bebisen.. hmmm.. klämma.. är det inte bättre att slicka henne i ansiktet sa jag till matte.. nä sa matte.. man ska inte göra så när man är människa. då klämmer o gosar man.. man myser..

aha sa jag så som vi brukar göra du o jag?? exakt sa matte.. du är smart.. Jepp sa jag… som en pudel.. man vet ju till skillnad från andra vad man ska ha huvvet till .. hehe

så… i morron ska jag åka och passa Sandras svägerska.. det bär lite emot men jag har ju ännu inget pass och är inte vaccinerad mot rabies.. det skulle blivit gjort redan i våras.. men.. ja ni vet ju själva .. man skjuter på det..

jag ska i allafall passa Emma heter hon.. och vi ska ha jättekul har jag tänkt.. lite pirrigt är det för jag har bara träffat henne 2 gånger innan men gillade henne skarpt.. och vad gör man.. matte måste åka och gosa med Amanda. och jag måste vara hos någon som vill ha mej.. och det vill verkligen Emma.. jag tänkte ta med mej lite godis till henne..undrar om hon gillar mintsnacks.. eller jag ska ta leverbitar.. hmm

för er som undrar men inte vågar fråga..

Jag och Matte stormtrivs i vår lägenhet.. ni får gärna hälsa på om ni har vägarna förbi…. jag släpper in både mina vovvevänner och människovänner.. hehe..

vi har börjat få lite ordning här nu.. har fått våra möbler på plats. men matte väntar fortfarande på en del av sina saker. hon saknar sina stickmönster sa hon.. ville sticka till Amanda.. men har inte sina mönster .. men.. jaja.. det löser sej väl det oxå..

I helgen som gick så var vi och kollade inte en ny skog.. Bruces skog heter den.. jisses va fint där var.. vi ska dit fler gånger.. vi hade fika med oss och det var jättemysigt..
när vi gått i skogen var jag helt slut.. men det var tydligen inte stopp där.. vi åkte till hamnen i Råå.. oj såååå många båtar har jag aldrig förr sett.. och det luktade gott.. solen sken och vi satt på en bänk och gottade oss i solen.. det var en jättefin dag..och jag vet att matte hade det jättemysigt.. hon kändes så lugn.. så jag tror jag ska ta med henne dit fler gånger..

nu har min dag börjat och jag ska fortsätta med vad jag brukar göra.. nämligen vila

ha det gott alla mina vänner..

Coky

Den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: