Välkommen hit till min blogg -

söndag 2 oktober 2011

Vilken helg!!!!!

det började redan i fredags.. småkillarna var inte här så jag beslöt att göra matte sällskap i duschen.. ville ju göra mej fin.. för husse fyllde år..

jisses va fina vi blev o doftade gottgott..

jag gjorde dom vanliga racen genom huset.. la mej på ställen där matte brukar sitta hehe.. i soffan.. sedan var jag en sväng uppe i sängen o såg till att jag fick lite husse doft på mej.. dvs att jag snöt mej i hans kudde.. hehe.. sedan såg jag till att gnida nosen mot alla mattor o tyger som finns i huset.

tja… sedan var jag redo att gå ut.. glöm det sa matte.. då skitar du ner dej.. o småttingarna kommer i kväll o då vill jag ha dej fin.. jaha sa jag.. sprang en sväng till genom huset…

sedan var jag helt slut. o la mej på mattes plats i soffan.. igen…

på eftermiddagen när husse kommit hem o vi satt i uterummet.. ja det är ett rum numera.. härligt.. så ringde telefonen… mattes mobil… hon svarade o såg jätteglad ut.. o sa att kaffet snart var klart..

det kommer snart nån sa hon… vem sa jag…det får du se..

o gissa vem som kom o hälsade på!!! det var Mårris o DagOtto!!!! jag blev jätteglad .. speciellt när jag såg att deras matte var med.. jag gillar henne för hon gosar alltid med mej..

killarna sprang runt o kollade som dom brukar göra när dom kommer.. sedan fikade vi.. dom skulle till husvagnen.. o jag blev lite avis på det. för vi skulle ju inte dit denna helgen för husse hade jouren..

när dom hade åkt så kom Figo o Miro.. o deras husse o matte.. då blev det fika igen.. o jag fick tårta.. småkillarna fick ost.. o det visste inte deras matte att dom åt.. men här äter dom det mesta..

när dom hade åkt hem så kravlade jag o la mej.. helt slut.. så många kompisar på en enda dag.. jisses

i lördags var det dags för nästa kalas.. det var hemma hos Figo o Miro.. deras matte fyllde år..  där var många folk.. alla “dom gamla” var där.. o det var jättekul att träffa dom!! det blev en hel del kel o godis..

sedan blev det raka vägen hem till soffan.. o bara vila..

o vila .. det ska jag nog göra idag oxå.. uppe i sängen.. för husse håller på att leka ute i uterummet.. o det är oljud som jag inte gillar..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: