Välkommen hit till min blogg -

måndag 17 oktober 2011

oj vilken helg

i fredags åkte vi till husvagnen.. men först släppte vi av småttingarna hemma hos dom..

uppe på campingen var det massor av folk.. Zita var där med sin husse o matte.. Jonna var där.. DagOtto o Mårris.. med sin husse o matte.. o Ester!! Ester var där.. med sin husse o matte.. hon berättade att hon trivdes jättebra hos dom.. men saknade killarna lite för hon hade ingen o busa med.. men var o hälsade på grabbarna ibland..

o Ronja o Morgan var där.. tillomed deras matte var där!! o Loke var där.. han hjälpte Jonna o hålla koll på hennes matte i fredags..

o där var Kungspudlar.. en svart o en vit.. jisses .. vi var rätt lika. förutom att den vite var rätt kaxig.. skällde o hade sej.. men jag satt bara o tittade på honom..

i lördags tvättade husse o Zitas husse vår husvagn.. o matte stängde mej ute från vår husvagn.. när jag väl fick komma in .. en frusen liten stackare var jag då…. så hade hon storstädat hela husvagnen.. jisses matte sa jag.. vad har du gjort.. har du tänkt på vad detta betyder??!! mm sa hon.. jag vet.. ja sa jag… det blir soffan därhemma nån vecka framöver .. mm sa hon.. det blir det..

varför stängde du mej ute mumlade jag igen… var det för att jag inte skulle stoppa dej.. mm sa matte…. men jag tänker inte göra om det..

jisses matte sa jag.. vilken tur att jag har småkillarna hos mej i veckan.. jag känner på mej att jag verkligen kommer att behöva deras hjälp..

ingen fara muttrade matte.. jag lär vara i soffan..

ja hittills idag har hon varit i soffan.. Figo o Miro ligger bägge o håller fast henne.. o hon gnäller o piper vid minsta rörelse..

nu kommer nog snart husse hem.. o då får han ta över.. jisses vilket jobb..

suck o stön från

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: