Välkommen hit till min blogg -

lördag 14 maj 2011

Mobiltrassel…

jag brukar ju kunna blogga från mattes mobil.. eller med ett program på datorn.. nu verkar det inte heller funka.. får testa direkt på nätet--

men..

programmet talar om att jag kan försöka senare..

jisses så irriterande..

men….

å andra sidan så har det inte hänt så himla mycket.. tror jag

matte har uppfört sej rätt ok.. utom när hon gjorde en skrammelburk..

hon tog en av husses ölburkar.. den var tom.. tur var väl det för jag tror ju inte att vi skulle klara av henne om hon skulle dricka upp en hel öl själv..
hon hällde i lite fina stenar i burken.. då kunde inte jag vara tyst längre.. utan måste bara fråga…..

matte…. om du lägger ner dom fina stenarna där…. har du tänkt på att du inte kan se dom då??!! matte blängde på mej och började leta runt i sina köksskåp… behöver du hjälp frågade jag när hon letade i min godislåda.. nä tack sa matte.. jag har hittat tejpen här .. nu..

jisses sa jag.. inte tejpa igen munnen på mej väl? du kan testa på Figo.. det är ju han som skäller.. nä muttrade matte… det ska inte tejpas några nosar…. jag ska tejpa ölburken..

men…. öhh…. matte.. ölburken har ju varit tyst… ja sa matte.. den har varit tyst.. än så länge….

det var då jag fattade….. vi har ju en sån i husvagnen oxå… aha sa jag… jag tar skydd….

när hon tejpat igen burken så ställde hon sej på pass…. en stund senare så sa jag till Figo.. du det kom nog nån.. han rusade ut… o skulle precis skälla… o då kastade matte ölburken precis bakom honom.. han fattade att det inte var direkt läge att skälla utan vände o traskade in igen..när han passerade men o Miro som låg o vred oss i skratt mumlade han…. ni ska få tillbaka…

ajdå… vi tittade på varandra.. hops….. det lät som ett hot….

nu ska jag vila lite.. innan vi ska på utflykt..

Coky

den bloggande cockerpoon

ps… det funkar nu så jag lägger upp detta inslaget oxå… .

nästa gång det krånglar så kan ni ju titta in på http://cokysdagbok.magganoplutten.se/

där fixade jag till en liten reservblogg…… bra att ha när inte den vanliga funkar….

Inga kommentarer: