Välkommen hit till min blogg -

torsdag 26 maj 2011

Hej Hej… hemskt mycket hej….

nu börjar jag bli lite trött på att det ska blåsa och regna.. det är ju rena höstvädret.. vi kan ju inte ligga utomhus i solsängen.. utan att frysa..

igår var jag o matte iväg en sväng.. jag vet inte riktigt vad hon skulle .. men jag fick i allafall följa med.. det är huvudsaken..

o jag borde ju ha fattat….

hon skulle in på nåt ställe oxå..

och naturligtvis….

fick jag stanna i bilen.. tillsammans med…… antiskällhalsbandet.. full-laddat med citrondoft.. men matte var snäll.. hon la det på golvet fram..

o vad kunde jag då göra??!!

jo.. sitta kvar i baksätet.. och skälla.. men jisses va det stank i bilen.. som en hel citronodling…

matte påpekade det när hon kom tillbaka .. var kanske borta i 5 minuter.. men jag talade om för henne att jag utfört ett test.. ville ju kolla om eländet funkade.. o hur länge det funkade.. hmm sa matte.. inte så att du saknade mej?? hmmmm mumlade jag.. är jag så genomsynlig…. eller vad det heter..

ja sa matte.. jag vet att du inte gillar att vara ensam.. men ibland måste du vara tuff och vara just ensam.. du kan inte hänga mej i hasorna hela tiden… nä mumlade jag..men.. kan jag inte ta tag i knävecken i stället för hasorna då?? ähh sa matte.. nu åker vi hem… mm sa jag.. vill du rulla ner fönsterrutorna ett tag….. så vi får in lite luft som itne doftar citron.. jag börjar tröttna på den lukten…

nästa vecka är det långhelger.. sa matte… härligt… jag undrar om vi ska upp till husvagnen då….. det var ju liksom ett tag sedan o jag vill upp o kolla läget.. det har ju kommit en massa nya människor.. o jag hörde att Lottie var tillbaka… ska bli kul o träffa henne igen..

o jag saknar Jonna jättemycket.. o hennes matte.. jag borde ha enhel del köttbullar till godo där.. om nu inte jonna tuggat i sej dom…

o jag vill träffa Mårris, DagOtto o Ester.. o Billy o Loke.. o Ronja o hennes brorsa.. åhhh va jag längtar..

matte sa att hon o jag kanske åker upp tidigare nästa vecka.. så får husse komma upp när han slutar på onsdagen.. men sa jag.. är det ingen torsdag o fredag nästa vecka.. jo sa matte.. men.. torsdagen är kristi himmelfärdsdag o fredagen en klämdag.. oj sa jag.. det måste ha kännts på den fredagen o klämma sej så

hmm sa matte… gå o lägg dej o vila med dom andra så busarna… jaja sa jag…

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: