Välkommen hit till min blogg -

söndag 8 maj 2011

Hektisk helg…

i fredags kom det en stoooooooor lastbil.. o tippade av en massa jord på vår tomt.. jisses matte sa jag.. vad är det??!! jord sa matte.. Figo o Miro skällde för fullt..  jippi skällde dom… nu kan vi göra geggamojja.. glöm det väste matte.. den jorden är husses.. den ska han själv leka med..

hmm muttrade jag.. vi får alltså inte gräva i jorden? inte smutsa ner våra ljuvligt söta tassar ?? Nepp sa matte.. all den jorden är husses.. o när han lagt den där han vill ha den så vill jag inte se ett enda tassavtryck i den.. o inte en enda jordklump i era pälsar..

Tråkmåns skällde vi i kör… vi får aldrig göra nåt roligt.. alla andra får.. men inte vi……….

det är bara för att ni är så väluppfostrade sa matte..

hrmpft.. sa vi i kör…

i fredags kväll sa matte att hon o jag skulle ut o köra…jaha sa jag.. vad har du nu hittat på??!! vi åkte upp till stationen.. o jag mumlade .. jag vet..

VI SKA HÄMTA LINDA!!!  jepp sa matte.. hon kommer hit en snabbis.. åhh va kul o se henne.. jag viftade på svansen så snabbt att jag nästan fastnade i bältet..

när vi åt så var jag Lindas bästis… jag låg med huvudet i hennes knä… hon är bra.. hon delar alltid med sej av sin mat.. hihi

i går fick jag ett litet märgben.. gick ut på gräsmattan o började gnaga.. när jag senare gick in så upptäckte jag att det inte gick att hitta vare sej Matte eller LInda. domvar puts väck.. helt borta.. ja nu menar jag borta.. mer än vanligt.. dom hade passat på att smita när jag gottade mej på grsmattan

dom kommer snart igen sa husse som var fullt upptagen på framsidan med att köra jord.. jorden som kommit skulle han fylla på alla groparna i gräsmattan..

när Matte o Linda kom hem lite senare så hade dom mat med sej.. dom hade varit på Max .. jag o Linda delade .. hon ville inte ha allt sitt bröd så det tog jag hand om… gott…

dom hade handlat en massa kläder.. jisses .. o dom hade tillomed varit inom djuraffären.. åhh sa jag… till mej??!! jepp sa matte.. påfyllning till antiskall halsbandet.. NÄÄ muttrade jag.. det var inget roligt.. hade dom inte nåt gott o fylla på med.. vi har ju haft citron innan.. o den gillade jag ju inte sa jag.. nä.. just det sa matte..

nu ska jag ut o peka var husse ska hälla jord.. o jag ska inte skälla på varken grannbarnen eller grannens katter.. för om jag skäller så kommer jag nog få på mej antiskallhalsbandet..

Coky

den bloggande cockerpoon

 

ps… Alexander. krya på dej .. matte sa att du var lite dålig… nospuff på dej!!

Inga kommentarer: