Välkommen hit till min blogg -

onsdag 16 mars 2011

mina plommonträd

Visst har jag fina trädhögar...
Varje morron kollar jag så att ingen katt varit o rört runt...
Husse har gjort en fågelrestaurang oxå... Ser ni det lilla röda huset ...
Där finns det massor av solrosfrön... Som husse hittade i garaget... Dom var äldre än mej och måste varit väl gömda... För annars hade nog matte ätit upp dom...
Idag lyser solen... Jag har kollat min baksida.. Glott när matte promenerat.. Duschat matte... Ja jag höll mej utanför dörren.. Vet ju aldrig vad hon får för sej..
I går när jag minst anade så klippte hon klorna på mej... Lite pinsamt.. Jag blev så paff att jag glömde spjärna emot...
O gissa hur glad matte blev.. Hon tjoade o tjimmade.. Rusade vilt klappande i händerna mot kylen... Drog fram falukorven o skar en tjock skiva.... O gav åt mej...
Hmm... Jag börjar fatta.. Klippa klorna o matte blir lycklig o ger mej falukorv..
Coky
Den mobilbloggande cockerpoon
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: