Välkommen hit till min blogg -

fredag 25 mars 2011

Goförmiddag

idag är det ingen sol….. tråkigt.. för jag hade tänkt lägga matte i solsängen.. så hon inte är ivägen här inne när jag uppfostrar mina gosedjur….

men.

jag sa åt matte att jag tyckte hon skulle klippa min a klor lite..

VA??!! sa hon!! fattade jag rätt.. MMM sa jag.. för jag är sugen på en korvabit.. vet att det finns kvar i kylen.. o jag antar att jag inte får nåt om inte du får göra nåt i gengäld..

så-..

matte klippte alla klorna.. på en gång.. o jag vred mej bara en gång så att hon skulle komma till bättre.. gissa om matte var glad o belåten.. hon visste inte vad hon skulle göra. utan stod bara där o klappade händer o jublade..

Korven sa jag…. korven.. du ska ge mej den nu… som avtalat..

öhh .. ja.. sa matte o gick mot kylen.. skar upp en hmm.. skiva.. som kunde varit mycket tjockare men .. ok…

när jag fått korven så sa jag åt matte att vi kunde ju passa på o leka oxå.. Ja jublade hon.. vi leker leta..

så öppnade hon godislådan.. tog en näve godisar o rusade runt o la lite här o där i matrummet…

sedan sa hon åt mej att jag skulle leta.. för syns skull så rusade jag runt lite förvirrat först … o hittade bitar.. matte blev lika lycklig varje gång jag hittade nåt.. hmm.. jaja.. hon är lättroad..

nu ska jag sätta matte framför datorn för jag antar att hon är trött efter morronens aktivitet.. o hon måste ju kolla lite efter en ny bil åt oss.. vi sålde ju blåklockan i helgen..

o jag ska vila lite ..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: