Välkommen hit till min blogg -

tisdag 29 mars 2011

heltrött

Hitills har dagen varit hård.....
Först var jag uppe o fick iväg husse till kursen han skulle på... Inte fullt så tidigt som när han jobbar.. Men det var ändå lite ansträngande att få honom ur sängen... Han har nämligen ont i ryggen... Men det gick ... Jag fick iväg honom o gick o la mej innan det var dags för nästa...
Nämligen...
Matte.. Hon är inne i en mycket seg period.. Gnällig o eländig.. Ont.. Aj.. Trött.. Ja det är väl hennes ordförråd just nu..
Men jag fick henne ur sängen och ner för trappan... Satte henne i soffan o slog på datorn.. Ja vi mellanlandade på toa så hon fick kissa... Hon har ju ingen festblåsa som vi andra här i huset.
Sedan startade jag promenadbandet... Baxade upp matte på det o startade... O la mej sjäv i fåtöljen...
Härlig morronpromenad matte.. Sa jag... Fint väder....
När hon hade gått en promenad så stängde jag av... Fick ner henne i soffan o gav henne lite kaffe...
Gott sa hon... Wow sa jag ettpositivt ord.. Jippi.. Du börjar visst piggna till....
Sedan tog jag ut henne lite på altanen... Måste ju vädras ibland...
.vi passade på att busa lite oxå..
Så...
Nu är jag helt utslagen..
Vilken förmiddag
Coky
Den mobilbloggande cockerpoon
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: