Välkommen hit till min blogg -

tisdag 22 februari 2011

Stackars, stackars…..

stackars stackars mej…..

nu börjar eländet igen…..

o det är så otroligt synd om mej…..

så synd så synd….

aha??!! ni undrar vad som händer…….

jo det är så att matte verkar ha tyckt att det var kul att komma hemmifrån utan mej…. jisses kompisar.. fattar ni hur det känns??!!

i morse drog hon på åkabortbrallorna.. satte på sej jacka schal och skor.. tog sin väska.. o sa….. kommer snart gubben..

??!!

o där stod jag.. med en lång nos… klar att hoppa i sele eller halsband.. o hon stängde dörren mitt framför nosen på mej….

jag skällde o ylade efter henne.. men hon låste o larmade huset.. o sedan hörde jag hur hon startade bilen o körde iväg…

jag blev helt ifrån mej.. matte håller på att slå sej lös.. klarar hon sej verkligen ensam… men jag då.. min stora uppgift på dagarna är ju att ligga på soffan o hålla matte sällskap.. vad ska jag nu hitta på…

efter en jättelång stund kom matte tillbaka.. hon hade varit o handlat lite.. hmm.. sa jag.. läste du på varenda en prislapp i hela affären.. det tog väldigt lång tid..

nä sa matte.. men nästa gång jag är o handlar så går det nog snabbare.. för man får själv läsa in priserna och sedan slipper man alla köer.. o det blir mindre lyft för man lägger sina varor ner i kassarna direkt.. praktiskt..

jaha sa jag.. det betyder att jag skulle kunna klara en sån sak….. eller??! njae sa matte.. man måste ju betala med sitt kort.. o du har ju inget.. o glöm att jag lämnar ut min kod till dej..

hmm sa jag.. vad har duhandlat till mej ??

ett stooort märgben.. o tandrensningstuggisar..

Jippi sa jag.. kan jag be att få tuggebenet nu så kan jag gå in på matrumsmattan o gegga med det?? 

så .. nu ska jag tugga märgben..

ha det gott i kylan allihopa…

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: