Välkommen hit till min blogg -

onsdag 23 februari 2011

matteträning

ja då syftar jag inte på att räkna.. utan att jag har aktiverat min matte lite… o tänk va kul hon kan ha….

efter att jag motionerat matte en stund på promenadbandet i morse så tyckte jag att hon skulle motionera sina små få grå……..  så jag sa åt henne att hämta lite hundgodis…

sedan skulle jag sitta kvar i köket och hon skulle gå o gömma lite godis här o där.. vi började med fisk… det betyder att man gömmer direkt på golvet..

sedan..

när hon gjort det skulle hon komma ut till mej i köket igen… o gissa.. hon klarade det på första försöket.. sedan skulle hon följa med mej o se om jag kunde hitta alla godisbitarna..

naturligtvis gjorde jag det.. men jag snusade runt lite först för att hon skulle tro att det var jättesvårt..

jisses sa matte.. va duktig du är..

tja sa jag.. det kanske var tur… vi testar en gång till..

ja sa matte helt överlycklig..  men nu blir det svårare..

så tassade hon iväg o gömde mer hundgodis.. under tiden så passade jag på att rensa naveln på lite navelludd.. jisses va det samlas mycket där..

sedan började jag leta igen.. jag tog god tid på mej… hon hade varit lite klurigare denna gången.. hade lagt en godisbit under husses fåtölj.. hmm.. o där är det lite svårt att komma till även om inte husse satt i stolen..

när jag hittat alla bitarna frågade jag matte om hon ville testa att gömma mittemellan.. det är en bit från golvet..

matte blev överlycklig ,,, men började se lite trött ut.. men hon travade i väg o gömde godis..

färdig sa hon .. nu kan du leta..

jag letade snabbt upp godisbitarna .. rapade o sa åt matte att hon kanske skulle vila lite… sedan gick jag o drack lite vatten.. började känna mej lite mätt efter allt godis.. men var helt klart nöjd.. detta skulle jag kunna göra varje dag.. ett smidigt sätt att få godis… o det tar nog ett tag innan matte genomskådar mitt trick..

nu ska jag vila en stund..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: