Välkommen hit till min blogg -

torsdag 17 februari 2011

hoppsan

förlåt alla.. jag har nog inte skrivit på några dagar.. har haft fullt upp med matte.. o husse..

ja dom ska ju sysselsättas..

husse kan jag ju skicka till jobbet.. men matte har varit jobbig… gnällig o eländig… ont har hon pipit.. ont.. vill ha sommar..

jaja.. vem vill inte ha sommar??!!

men igår fick jag igång henne.. förra veckan så klippte hon ju lite på mina ben..  men så i går… så var hon så där gnällig.. så jag frågade henne om vi inte skulle ta o leka frisör… vaddå sa matte?? glöm att du får leka i mitt hår.. sist du gjorde en håruppsättning så använde du ju inte spraj utan gammalt dreggel.. jaja sa jag.. men.. jag kunde ju inte få ut nåt spray ur flaskan.. o nu menade jag att du kunde ju vara frisör o klippa mej lite..

VA??!! skrek matte.. vill du klippa dej??!! frivilligt??!! o genast så visade hon lite energi…. hon drog fram yogamattan.. attans tänkte jag.. vad har jag nu satt i ¨gång…

sedan satte hon i gång att klippa.. ta runt öronen matte sa jag.. ähh.. ta på öronen.. det är så skönt när du pillar där.. o hon klippte .. o var i allafall tyst den tiden..

men..

hon orkar ju inte så långa stunder.. men.. jag är i allfall halvklippt… o öronen är luftiga o fina..

I tisdags hade husse fotomöte här hemma.. trevligt folk.. en kastade sej genast ner på golvet o ville leka.. o alla pratade så gullig med mej.. men.. inte många som bjöd när dom fikade.. så jag o matte satt o fikade i soffan i stället..

nu ska jag ställa matte på hennes promenadband.. o själv ligga o se på..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: