Välkommen hit till min blogg -

måndag 31 januari 2011

Veterinärbesök och bröllop

idag var det dags för vaccinering.. husse tog ledigt en stund och körde för mej o matte.. för matte är väldigt mör sen i lördags när min människosyrra Sandra gifte sej..

det var kul att återse gänget ute på veterinärmottagningen.. dom blev jätteglada att se mej.. det är ju faktiskt 2 år sen sist.. det var då jag spelade bort mina kulor… jag frågade Carin min veterinär om det fanns nån möjlighet att spela tillbaka dom.. men hon sa att det var helt omöjligt.. sedan sa hon att jag såg otroligt bra ut… var absolut inte tjock som vissa hundar kan bli som har spelat bort sina…. ja.. hon sa att jag var en helgo hund..

tjejen i kassan tyckte oxå det var kul o se mej.. hon sa att jag var gullig o sedan gav hon mej en jättegodisbit..

jag passade på att väga mej oxå… jag väger.. med päls o tassludd…. nästan 19 kg… helt acceptabelt tycker jag .. ja det tyckte Carin oxå….

i lördags var det bröllop… Sandra o Niclas gifte sej… dom kom hit innan o åt lunch…. o dom var jättefina i håret!!

brollop2

inga jyckar var som sagt bjudna så jag fick vara så snäll o vara hemma o passa huset…

o jag kan tala om att det tyckte jag inte alls vara så roligt..

men…

min snälla människosyrra Linda o hennes kille Steen åkte hem tidigare från mottagningen efter för att vara med mej… o gissa om jag blev glad när dom kom hem…

o sen blev jag jätteglad i gen när matte kom.. o sedan kom det mer folk.. o sedan rasslade det in…….. en Figo o en Miro!!! då var jag lycklig.. o inte längre ledsen över att ha fått vara ensam hemma… jag fick ju oxå ha kul…

o jag fick smaka av både smörgåstårtan o bröllopstårtan… wow va dom var goda!!!

nu är jag helt slut…. tänkte att matte o jag skulle ta en vilodag.. ja hon behöver nog minst ett par veckors vila efter denna helgen…

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: