Välkommen hit till min blogg -

onsdag 26 januari 2011

Sista dagen……

som två åring… i morron fyller jag 3 år!!

jag känner redan hur mycket mognare jag kommer att bli… jag ligger liksom i hårdträning..

Matte har sagt att när man är 3 år så ska man kunna vara hemma ensam och lita på sin flock.. så jag ligger i hårdträning nu liksom….

i förrgår så skickade jag iväg matte o husse o handla kläder.. ok.. jag erkänner.. jag stod innanför dörren hela tiden.. trodde ju aldrig att dom verkligen skulle åka… matte sa att nästa gång dom sticker iväg så får dom dränera i hallen innan.. för jag hade visst dregglat rätt ordentligt..

men som den envise jycken jag är.. så … ja jag ville göra ett nytt försök.. så jag skickade iväg matte o handla.. köp nåt gott sa jag.. mm sa hon… ska se vad där finns…. o sedan körde hon!!?? hmm.. jag trodde ju inte att hon verkligen skulle köra ifrån mej..

ok.. jag hade ju varit med i bilen när vi hämtade Sandra på jobbet…. jisses.. det säger jag bara.. det måste ha varit en ordentlig möhippa dom hade för henne.. hon hade itne så mycket färg i ansiktet som hon brukade.. o hon pratade rätt tyst..

för er som inte vet.. min människosyrra Sandra o hennes Niclas gifter sej nu i helgen… o jag ska inte vara med.. hmm…

så i förrgår så kidnappade ‘Sandras kompisar henne o .. ja.. sedan hade hon visst suttit i duschen på natten.. vat typ kanske inte riktigt rumsren..  men hon var o jobbade fast.. inte lika tidigt som hon brukar.. o hon fick skjuts dit o jag o matte hämtade henne.. hihi

idag har jag tänkt att matte ska få åka iväg själv igen.. men.. hon verkar rätt motvillig.. när hon tog sin morronpromenad.. ja hon gör det varje förmiddag… på sitt promenadband.. hon var seg.. jag låg o kikade på bandet under henne hela tiden.. funderar över hur långt det egentligen är… dummer sa matte.. det är ihopa limmat.. o går runt hela tiden.. det tar inte slut..

aha sa jag.. var rädd att du skulle gå av banan så att säga..

men sa jag.. om du glömmer o gå då?? ja sa matte i så fall så tvärnitar bandet när säkerhetssnodden tar slut..

aha sa jag.. så om jag drar i den när du går så stannar du?? Njae sa matte.. jag stannar nog inte så fort.. men bandet tvärnitar.. hihi sa jag.. bra o veta……

jaha sa matte.. o vad menar du med det??!! tja sa jag.. om ….. nä .. det var inget……

förra veckan fyllde Jonna år… o i lördags fyllde Saga år.. o i morron är det min o alla mina syskons tur…..

jag funderade över en sak.. hur firar alla ni andra jyckar era födelsedagar??

matte frågade mej om jag ville göra nåt speciellt på min födelsedag…. mmm sa jag.. en sak skulle jag faktiskt vilja göra..

jaha sa matte.. berätta….

mmmm sa ajg.. jag vill åka ut till Max.. o få min egen lilla maxbox.. med hamburgare o en påse morötter….

ok sa matte.. då gör vi det.. i morron blir det middag på Max..

VA?!! sa jag.. är det sant??!! ja sa matte.. det är ju din dag…

men mumlade jag.. är det sant att jag får följa med??!! ja sa matte.. inte vill jag lämna dej ensam på din födelsedag.. den ska vi fira tillsammans… du o jag o husse..

jippi sa jag.. i så fall så lovar jag o bara skälla varannat skall på lördag…

nu ska jag vila..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: