Välkommen hit till min blogg -

måndag 28 januari 2013

skumt på gång

hela helgen som gått har jag tydligen legat i hårdträning.. hmm.. ja dom sa det människorna.. och sedan kallade dom mej levande larm.. för varje gång dom tryckte på bilnycklen så skällde jag.. hmm.. konstigt .. då visste jag att dom skulle lämna mej ..

vi har tillbringat helgen hemma hos min bästa vän Q .. vi är där ibland.. jag trivs hemma hos honom för jag får ligga precis var jag vill. han har ett kylskåp där det alltid finns nåt gott i. han kelar och busar med mej.. och han har en fin trädgård att nosa runt i.. .. och en bit hemmifrån honom ligger en stor gräsplan med massor av dofter.dit brukar vi gå.. vi gick dit i lördags kväll när det kommit lite snö.. ni skulle sett så fina snöänglar jag gjorde.. men det blåste lite kallt och matte var som vanligt gnällig.. ont o mådde inte bra sa hon.. så vi gick tillbaka och jag la henne på soffan så hon kunde vila. själv satte jag mej i fåtöljen o snackade med Q o kollade tv.. hehe..killsnack….

i går trodde jag att det var slut på detta ensam-i-bilen-sittandet.. men ack va jag bedrog mej.. vi åkte i väg. och sedan jaha.. dom skulle in i affären o handla igen.. hmmmm… sedan när matte o jag åkte hem så stannade vi till hemma och la av våra saker.. sedan åkte vi till…… affären…. för matte skulle handla.. jisses.. förstår ni hur jag har det.. jag är ju nästan en bilhund..

men..

matte lovade mej att vi skulle ligga o vila på soffan ett par dagar nu.. det låter bra.

nu är Figo o Miro här hos mej och vi ska slappa hela dagen…

visst ja,,, jag har ju inte berättat om veterinärbesöket i fredags.. det var jätteroligt att komma ut och hälsa på hos dom .. jag lät veterinären o sköterskan kela lite med mej.. jag vägde mej.. hade gått upp 2 hg.. men det var bara bra sa veterinären .. det klädde mej.. matte hade varit lite orolig för jag rör mej inte så mycket som förr.. har ju mindre gräsmatta att få utlopp för mina pudelrace..
dom tyckte att jag var jättefin.. söt och charmig..
ja naturligtvis..vad tror dom egentligen….. jag är ju en cockerpoo!!

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: