Välkommen hit till min blogg -

torsdag 3 januari 2013

Kompisar !!

idag har två av mina vänner varit och hälsat på.. jisses va kul.. först kom Emil o hans husse.. Emil är en pudel-pulo eller vad dom heter. en svart småkryllig o  livlig kille.. han gillade mina leksaker.. jag busade lite med honom och visade mina råttor.. .. då ringde mattes mobil.. Ariel ville komma o hälsa på . jisses.. henne tackar man inte nej till.. hon o hennes husse hade varit på standen.. ariel är en kinesisk nakenhund med päls.  o hon är bara sååååå gooooo …. det tyckte Emil oxå.. han hade svårt att hålla nosen från henne..

vi hade en trevlig stund.. Ariel var ovanligt tuff.. konstigt för hennes nyår hade varit jättejobbig.. hon är så rädd för raketer.. men nu verkade hon ha återhämtat sej..

människorna satt och hällde i sej kaffe och åt pepparkakor o babblade en massa..

när Emil gått hem så somnade jag och Ariel ..

nu har jag och matte ätit middag.. idag blev det kattmat.. dvs fiskbullar.. men det var helt ok… hehe..

Nyåret.. det klarade matte bra.. jag hade funderingar på att sätta igång min DAP men matte sa att hon inte hade den.. att den låg kvar hos husse.. jaha sa jag.. varför då? det är ju här vi är.. får be honom om den sen . för vi hade ju kunnat behövt den…

nu ska jag kolla tv o sova.. det är storm ute så jag tror inte jag går ut mer idag..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: