Välkommen hit till min blogg -

söndag 8 januari 2012

traumatisk upplevelse…..

stackars mej..stackars stackars mej…..

innan råkade jag skälla till lite när jag var ute o kissade… jisses vilken fart det blev på husse…

jag åkte in.. hmmm.. ja iallafall på altanen.. sedan stängde o låste husse dörren.. o där satt jag… JAG !!?? en mycket trevlig cockerpookille som snart fyller  4 år.. jag blev helt enkelt inte insläppt… o efter att husse gormat på mej så vågade jag inte öppna näbben.. utan efter en halvtimme.. kanske en timme så pep jag bara lite.. o lite till.. jag hörde matte inifrån… är du säker på att Coky är där uppe.. ja sa husse… var skulle han annars vara.. det tog en stund till.. sedan muffrade jag lite.. tyst… o hörde matte fråga husse en gång till….

är du helt säker på att han har gått upp.. ja mumlade husse.. jag är säker.. då såg jag matte i dörrfönstret.. hon låste upp och släppte in mej..

husse såg snopen ut.. visste inte var han skulle ta vägen..  han hade inte sett när jag gick förbi honom ut för att kolla mina saker som låg på altanen..

HMM… hade jag haft en egen mobil hade jag ringt efter nån…. men nu hörde ju min matte mej.. tänk om dom hade gått o lagt sej!! jisses.. vem skulle ha värmt dom då??? o vem skulle ha slickat på onda fötter??!!

men jag får erkänna att det var svalt o gott ute på altanen.. rätt härligt att slumra där en stund..

nu ska jag vila en stund på mattes fot innan jag går upp och förlåter min husse..

Coky

den bloggande cockerpoon

2 kommentarer:

Annica med fyrbenta! sa...

hahaha de var de roligaste jag läst på länge...haha

Justin skratta lite också! kram

Katarina sa...

Du måste göra som jag, Coky - du måste skälla ordentligt så de fattar var du är! Jag blir med jämna mellanrum instängd i tvättstugan och i uterummet, så jag vet vad jag talar om.
/Leia