Välkommen hit till min blogg -

onsdag 7 september 2011

vilda planer

idag gick vi upp i vanlig tid.. matte gnällde o gnisslade hela vägen från sängen ner till kaffebryggaren.. jisses va jobbigt det kan vara..

trött gnällde hon,.. aj… ont.. åhh.. ähh öhh.. jaha sa jag.. det var slutet det..  på alfabetet…

men sa jag när småkillarna har kommit så kan du väl traska en liten sväng på ditt promenadband… mm mumlade matte.. skitkul… man ser så mycket då.. ja sa jag.. öppnar du bara ögonen så ser du nog en hel del…. hmm.. böcker.. ja sa matte.. o alla dom vill jag läsa.. jaha sa jag.. då får du nog läsa dygnet runt… o inte lyssna på talböcker.. o då tycker vi att du är tråkig för både jag o småkillarna gillar talböckerna. det är så mysigt att vila till….

när killarna hade kommit så låg vi lite här o småsnackade.. jag sa åt matte att hon kunde ju passa på nu.. för det var inte nåt speciellt på datorn…hihi.. ja att hon skulle gå o promenera lite på bandet där uppe.. ja sa hon.. det var ju en fin ide.. o segade sej upp för trappan..

då smidde vi planer jag o smågrabbarna..

så.. när matte kom ner så drog vi på henne strumpor o ett par jeans shorts.. inte så lätt men.. vi var ju tre stycken.. hmm .. o vad sysslar ni med då.. muttrade matte. lägg av.. glöm det sa Figo.. du ska alltid iväg själv o vi får stanna hemma.. jaha sa matte.. o vem är det som piper o gnyr bara han hör ordet åka bil??!!

hmm mumlade Miro.. vem har sagt bil.. säg inte så för då blir brorsan skakis..

jaja sa jag ordning grabbar.. intag era platser.

så…

drog vi på oss våra halsband o koppel o drog med oss matte ut..

nej pep matte.. inte kan jag gå med alla er tre??!!

hur vet du det sa jag.. har du testat??!! nä sa matte.. men hallå sa jag.. du fixar det .. vi ska gå jättefint..

ok sa matte låste o larmade huset o gick med..

den första biten fick vi dra henne fram.. men sedan fick hon upp farten..vi stannade ett par gånger på vägen.. ja det är ju vissa nödvändiga moment en jycke ska fixa. o då hann matte hämta andan..

nu är vi hemma igen o ska bara vila.. vi är tre trötta jyckar o en helt slut matte..

detta måste vi göra om sa vi vovvar..

ja sa matte.. men inte på den närmaste tiden.. jag tror jag kommer att få ondare .. ajaj..

ähh sa jag o slickade henne på nosen.. det fixar vi….

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: