Välkommen hit till min blogg -

tisdag 6 september 2011

oj va dagarna går…

dagarna bara rusar iväg.. o jag glömmer att blogga..

i helgen var vi i husvagnen.. Jonna hade Loke på besök .. vi hade det jättetrevligt.. jisses.. Loke är lika busig som en valp ibland..

på Fredagen så var Zitas husse o matte o vi hemma hos Jonna.. ja Zita var inte med.. hon är en schäfer som säkert äter såna små jyckar som oss andra.. hihi

vi hade jättetrevligt.. men jag blev väldigt trött så jag sa åt matte att jag tyckte att vi skulle gå hem.. jag bad Jonna hålla koll på min husse.. jaja sa hon.. men jag lovar inget för jag kanske kryper under kudden själv.. Loke sov redan så honom kunde man ju inte be..

väl hemma så slocknade jag på soffan.. matte satt o kollade tv..

sedan gick vi o la oss.. ja matte väckte mej o frågade om vi skulle gå o lägga oss.. hmm.. jaja.. jag traskade lydigt i säng.. husses säng..

husse kom hem jättesent.. eller tidigt.. hur man nu kan säga det.. han sov bara i nån timme innan han skulle åka till Ullared med Figo o Miros matte..

när husse kom hem hade han handlat massor,, o en hel kasse med vovvegott.. jisses va glad jag blev.. !!!

hanhade handlat en kylare till mattes stora dator oxå.. så nu slipper den dö av värmeslag hela tiden.

när vi åkte hem så körde vi inom svampskogen.. där gick vi jättelänge.. vi mötte Lottie två gånger.. o hon var jätteglad att se oss..

vi hittade massor av svamp.. kantareller.. taggisar o trattkantareller.. o husse hittade en björksopp oxå..

nu ska jag sova en stund för jag o småkillarna har varit ensamma hemma .. o då kan man ju inte vila.. då står vi o lyssnar vid dörren. hmm.. ja jag erkänner.. jag står o skäller….

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: