Välkommen hit till min blogg -

torsdag 9 december 2010

blåklockan

min o mattes bil blåklockan är nybesiktigad!!! o det blev blankt papper..

jag var naturligtvis med för jag litar inte på att matte fixar såna saker..

vi var ute i god tid… så vi satt o slappade lite i bilen först.. o kollade folk.. det var en tax där oxå som var med sin husse…

det var rätt spännande i lokalen.. men rätt mycket oväsen o stora ringlande slangar i taket.. rätt skrämmande faktiskt.. men det visade jag inte.. men jag såg att matte var lite skrämd så jag satte henne på en stol och hoppade upp i knät på henne.. då blev hon lite lugnare.. 

farbrorn som kollade vår bil var jättetrevlig..han pratade med mej o klappade mej lite oxå.. o han var snäll mot blåklockan.. han tutade ltie oxå när han provkörde .. jisses sa jag till matte.. visste du att vi hade tuta på blåklockan? ja sa matte.. det visste jag.. men.. har inte riktigt kommit på var jag trycker när det tutat.. men.. jaja sa jag .. det fixar vi.. vi får väl kolla nåndag när det är ljust ute.. o ingen är hemma på gatan..

vi har instruktionsbok sa matte.. Jaha??!! o vad skulle jag göra med den sa jag.. tugga på den?? om du inte märkt det så biter jag inte så ofta längre i papper o sånt..

mm sa matte.. kan bero på att du itne får chansen..jaja muttrade jag .. nu pratar vi om nåt annat..

sedan åkte vi hem o åt middag o nu är det vila som gäller.. jag har hört att matte hostat lite idag.. och hon börjar låta lite snuvig igen.. såjag tänkte hålla henne sällskap i soffan..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: