Välkommen hit till min blogg -

tisdag 25 november 2008

Fick korgen......

ja i går fick jag gå till korgen.. jisses.. matte fick ett utbrott.. eller.. några kanske man ska säga.. hon har fått för sej att det är förbjudet att jaga katterna.. hmm... bevisa det sa jag.. korgen röt hon.. jaja.. jag vill ju inte se henne arg.... så jag löd... efter ett tag så kallade hon på mej... men då.. ja då hade hon även kattfan hos sej i soffan.. o trodde att vi skulle samsas.. hon höll mej hårt i famnen o kattfan låg på hennes ben.. hmm.. ja nu fick matte väl upp värmen ordentligt.. men se kattfan är inte så änglalik som man skulle vilja tro.. den hårbollen nafsade mej i bakhasen.. inte för att det gjorde ont men det är högst pinsamt.... sedan travade hon i väg...

på kvällen så var det samma visa igen.. matte o husse var i köket.. en katt skulle in o jag fick gå till korgen.. satt länge o väntade sedan hörde jag att matte gick o letade efter mej.. o husse som sa.. att han sitter i korgen.. jisses kompisar.. min matte hade glömt bort mej i korgen.. men jag satt kvar ändå... tills matte kom o kallade på mej.. dom ska inte få kalla mej ouppfostrad... för det är jag inte.. mer än när jag själv vill vara det...

snart tillbaka.. måste bara ut o lätta lite på trycket......

phu.. jisses.. när man känner att det börjar bli dimmigt för ögonen o fuktigt i öronen.. då är det panik... jag passade på att busa lite på gräsmattan oxå.. kände för lite förmiddagsfika.. o det fick jag för matte har en hel del gott i sina fickor.. o kommer man bara när hon kallar så blir det gottgott...

när vi kom in så fick jag se till att inte mysan hittade på nåt o vad görmate .. jo vrålar att jag är elak... vaddå.. jag ville ju bara lotsa ut katten ... se till att hon kom fort ut genom fönstret.. jaja.. nu ska jag gå o leka med mitt hundkäx jag fick i morse.. glämde bort det o hittade det när jag jagade katt..

nu mot buset.. måste försöka få i gång matte lite.. när jag väl fått i gång henne går jag o lägger mej ...

baj baj

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: