Välkommen hit till min blogg -

måndag 17 november 2008

Biiig kille




Jag börjar bli stor.......... kände nu på morronen att jag börjat växa ur min lilla korg jag har i mattes pysselrum... som tur var så har jag en lite slarvig matte.. jag hittade en stolsdyna i ett hörn som jag kunde lägga huvudet på... jag har faktiskt 3 stora korgar oxå.. men orkar inte släpa in en stor korg här... tja.. det finns för övrigt inte direkt nån plats för en stor korg heller.... blir det för trångt så får jag gå in o lägga mej i sängen... men då har jag lite dålig koll på matte.... men jag hör om h on smiter för jag bad husse sätta på pling-ljudet på larmet.. så nu plingar det när man öppnar nån dörr.. himla praktiskt om jag skulle slumra till.. så kan inte matte smita ifrån mej... helgen har varit hellugn.. det har ju inte varit nåt direkt skönt väder.. det har ju blåst genom pälsen så jag kännermej ordentligt luftad mellan alla stråna...


vi har varit ute o lekt lite på gräsmattan matte o jag.. fast jag måste ju säga att hon är vansinnigt svårstartad... ibland.... hmm.. jaja.. för det mesta... vill inte springa runt o jaga mej.. tycker att jag ska jaga pinnen i stället för att tugga sönder den.. hmm.. knäppt.. eller hur.. en pinne är väl till för att tugga lite på..


på tal om att tugga.. jag har kört slut på mina stora tuggeben.. måste nog inom o handla såna idag när vi ska ut o köra.. vi ska visst in till Saga en sväng när husse slutat jobbet... o jag undrar om inte det är dags för Saga o lukta mums nu... hmm.. hennes matte sa häromdagen att det var visst snart dags.. whiiiiippppiiieee.. såna tikar gillar jag.. varför det vet jag inte.. men det är nåt speciellt med dom...


jag visade ju innan hur jag ligger i korgen.. jag har faktiskt ett gammalt foto som matte tagit på natten... när jag sover i sängen.. jag ska leta upp det...... vet att jag sett det nånstans här...

här ligger jag med huvudet på husses fötter... tycker ni att jag ser kul ut när jag sover???? ja då är det tur att matte inte fick med husse på bilden
haj o gobaj.. leverstapaj.. nu ska jag vila så jag kan jaga katt sen..
Coky
den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: