Välkommen hit till min blogg -

lördag 21 juli 2012

Mitt nya Liv

 

som de flesta märkt har jag inte skrivit på jättelänge.. jag har haft mina anledningar..

jag har blivit en skildsmässohund… det är jobbigt för en hund som mej som älskar både min matte och min husse..

Husse och Matte har flyttat i sär.. och jag följde med matte för hon behöver mej mest.. Jag träffar husse rätt ofta.. Vi var på semester i Blekinge nästan en hel vecka.. tillsammans med Figo, Miro, Bibbi o Bunny.. underbara dagar.. jag och husse delade lägenhet med Figo o Miro o deras husse o matte. jag kände mej trygg.. vi var ute och gick massor..

jag var klart lite orolig för matte om hur hon hade det.. men hon skulle ju åka tåg till Göteborg och hälsa på Sandras gamla valp Maja och hennes polare Khaili.. ja o deras matte o husse..

jag har inte varit i husvagnen på jättelänge men ska åka upp med husse snart för DagOtto o Morris matte saknar mej och vill fixa till mej lite.. jag tänkte byta frissa.. och vem ber man då??!! jo en av dom man tycker mest om i hela världen.. hehe.. hon är snäll grabbarnas matte.. har massor av godis och hon pratar med mej när hon fixar pälsen..

men…

jag måste nog bada innan jag ska klippa mej.. Vi har badkar jag o min matte.. jag har tittat på det och funderat över hur det kommer att kännas.. matte säger att det värsta blir att få mej i karet och att få mej att stanna kvar.. jaja.. det blir nog roligt..

vill ni veta hur jag bor?

jag och min matte har en tvårums radhuslägenhet.. jag trivs jättebra.. vi har fin plats på framsidan.. men där är kissförbud.. men på baksidan har vi gräsmatta och en egen damm.. men där är badförbud.. och staket runt om.. jag har bara kastat i en leksak där .. en gång.. o det var av misstag..

smågrabbarna Figo o Miro kommer o hälsar på mej ibland.. kul när dom kommer.. jag gillar deras sällskap.. vi vilar så fint tillsammans..

förra helgen var Saga här .. och sov över i min o mattes säng.. jisses va mysigt det var.. jag låg närma henne.. härligt.. jag hoppas hon kommer hit fler gånger och sover över..

nu ska jag vila en stund innan jag.. går ut o kissar lite på min kissbuske..

Coky den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: