Välkommen hit till min blogg -

onsdag 23 maj 2012

OOOps I did it again…

jag har glömt bort att skriva..

det har hänt så mycket..men ändå inte så mycket..
förra veckan satte jag matte i bilen.. vid ratten och sedan åkte vi till husvagnen.. vi var där hela veckan.. det var så skönt.. jag kunde sätta matte i solstolen.. sedan satt hon där.. Ronja kom o kollade läget emellanåt..

i torsdags kom mina mjukiskompisar Mårris och DagOtto… åhhh va härligt att se dom.. o deras matte o husse.. jjisses va glad jag var..

fördelen med att vara i husvagnen det är att det är lättare att få med matte på promenad.. .. vi var o kollade kossorna.. .tittade här o tittade där.. till sist behövde jag inte ens tjata på matte.. utan hon tog kopplet helt utan att gnälla.. jag tror det gjorde henne gott att vara i husvagnen..

Jonna var oxå där..  jag var med henne hos veterinären i fredags.. hon blev akut sjuk.. eller vad det var..  hon svimmade.. så vi åkte o fick kollat upp henne.. jag var med.. men inte när hon undersöktes.. ni vet tjejer…. hehe

dom hittade inget fel på henne.. det var skönt.. men hon var väldigt trött.. när vi kom hem så hade vi massor av besökare hemma hos oss.. jisses matte sa jag.. vi har främmad!!?? plocka fram korven.. det är Zitas husse o hela hans flock.. o dom tänker grilla.. jippi.. korvtime..  det var med en liten människa oxå.. jag provsmakade lite på henne.. slickade rakt över ansiktet.. jisses.. de var en go en.. smakade gott.. hehe.

hon kunde både öppna o stänga grinden.. en smart liten tjej..

på lördagen var det fest på campingen.. campingen fyllde 15 år.. dom bjöd på kakor och kaffe på eftermiddagen.. jag var med och firade.. var visst den enda jycken som var med.. Loke o Jonna stod hemma och tittade på .. men jag fick vara mitt i smeten.. o jag fick smaka kaka.. goa kakor var det..

på söndagen åkte vi hem till husse.. helt utmattade.. jisses.. jag är fortfarande trött.. måste vila hela veckan för nästa vecka kommer Linda.. JIPPI.,,,

vi har värmebölja… över 30 grader hade vi i går.. lite svettigt tyckte Miro.. Figo solade sej.. o jag tassade fram o tillbaka.. svårt att hitta svalt golv.. o matte svettades.. men hon tyckte det var skönt med lite värme.. hon klagade inte en enda gång…

nu ska jag vila för det ska bli varmt o skönt idag oxå..

Coky.. den bloggande Cockerpoon

Inga kommentarer: