Välkommen hit till min blogg -

lördag 28 april 2012

MED HERREGUD

va tiden går fort… jag har ju inte bloggat på ett par veckor.. förlåt alla som har varit här inne o velat veta hur jag har det..

jag har det jobbigt.. vädret har ju varit dåligt.. så jag har haft massor att göra med matte. .. jag har kallat in småkillarna som hjälpare.. utan dom hade jag varit tax nu.. det vill säga.. gått på knäna.. slitit upp benen… hehe

är det bara fint väder kan jag sätta matte i solstolen..men hon gnäller ju så fasligt när vi sätter henne där o det börjar regna… hon tål vatten..det har jag kollat.. när hon duschat.. visst.. hon kan ju bli lite ren.. men vaddå.. det kan ju hända vem som helst.. bara ut o rulla runt lite på gräsmattan så är man som vanlig igen..

igår var matte iväg på eftermiddagen.. då hade jag o husse killdag… husse spikade på uterummet o jag höll koll där uppe så inte sängen skuttade iväg.. hehe.. det gick bra.. sängen verkar så stadigt.. men jag tycker att det känns bäst att hålla i den när husse spikar..

när matte kom hem så doftade hon!!!! jisses.. KATT ??!!??!! hon luktade katt.. o händerna.. herregud.. händerna luktade hund.. svart hund.. svart cockerspaniel.. men matte sa jag.. vad har du gjort?? träffat andra djur utan mej??!! .. jamen sa matte.. vi var ju några som skulle träffas hemma hos en annan.. vem muttrade jag.. nån jag känner? nä sa matte ingen du känner.. men du har sett honom på bild… Ludde.. jisses morrade jag har du varit hemma hos honom?? nja sa matte.. snarare hälsade vi på hans matte.. … nu var du inte snäll sa jag.. jag hade velat följa med dit för hans matte är alltid så snäll o ger mej saker.. gott o sånt.. en annan gång sa matte..

jaha sa jag.. hunden då?? är den förklaringen lika dålig???? njae sa matte lite undvikande.. jag visste inget om honom förrän vi skulle hem… han väntade i en av tjejernas bil tillsammans med en .. typ .. husse…. dom passade hunden… han heter Hobbe.. o var jättesöt.. hade samma ögon som dina…

åhhh muttrade jag.. då var det en trevlig kille…. jaja.. men nästa gång ska jag med….

jaja sa matte.. vi får se…..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: