Välkommen hit till min blogg -

lördag 9 juli 2016

I'm back

Hejsan alla..

har ni saknat mej?!!

jag har fått nya människovänner, två härliga tjejer.. den ena smakade väldigt gott.. jag kunde inte låta bli henne... ja hennes mamma var rätt go hon med.. hehe... jag slickade henne på fötterna o hon tjöt av skratt.. men sedan tyckte hon att jag var lite för dominant.. men hallå!! jag ville ju bara visa att jag är en kille av klass!! den andra tösen var lite rädd för hundar, så henne provsmakade jag inte.. .. min nya kumpan Jolle har skrämt dom lite.. han är en stor svart schäfer... en schäfer var min brorsa med.. men han försvann innan jag kom till så att säga...Jag gillar Jolle... han lyder mej och är min bodyguard.. det känns helt ok.. när han skäller så tillrättavisar jag honom..

vad som har hänt sedan sist? mycket har hänt...

jag har fått en ny tjejkompis..en brutta som heter Alice och är en rotweiler,hon är grym.. ja.. jag menar grym... jag har känt henne sedan hon var en liten valp.. det var i januari nångång... nu är hon större än mej och tror att hon äger hela mej.. hon vill med andra ord bestämma... jag träffar henne en gång i veckan numera och varje gång är en pina.. men ok.. hon är en tjej så jag låter henne bestämma.. det är lugnast så... jag går och ställer mej bakom en stol i köket .. sedan står jag där som bakom galler.. då är hon nöjd.. suck.. tjejer... enda gången hon inte är så tuff är när vi åker bil tillsammans.. haha.. då är hon feg...
jag gillar åka bil... Jolles husse har en stor bil.. en limusin... gott om plats för oss hundar om man säger som så....... Jolle gillar att skälla på dom vi kör förbi.. jag tycker det är pinsamt.. speciellt om vi åker förbi nån snygg tik.... hmm.. det är rätt roligt när vi åker till Max och äter mjukglass.. ja jag äter mjukglass.. men Jolle är inte så jätteglad för det....

¨Matte.. ja.. matte är lika jobbig som alltid.. jag har ibland lite svårt att hålla koll på henne.. men annars är hon lika seg som vanligt.. lika svårstartad på morronen...
min egen hälsa.. jo jag mår bara bra.. jag har återhämtat mig helt från min sjukdom i höstas. jag slutade med kortisonet och sedan har jag gått ner i vikt och väger ungefär som tidigare... ja .. jag är precis lika fin som alltid..

det har regnat en del senaste tiden.. vi hade en halv meter med vatten i källaren där vi har fått källarförråd!! matte var i upplösningstillstånd.. ja inte så att hon höll på att upplösas av allt vatten utan för att vi hade saker där som hon inte vill skulle bli förstört.. hon lyckades i allafall rädda det hon ville rädda..
annars är det rätt lugnt hos oss...

nu ska jag gå o skaka liv i Jolle.. han ligger och sover.. o varför ska han få göra det när inte jag gör det???!!! jag hörde människorna prata om att  vi kanske ska åka till skogen och där ska jag lära Jolle hur svampar ser ut.. nu menar jag såna svampar som människorna äter..

Coky
Den bloggande cockerpoon




Inga kommentarer: