Välkommen hit till min blogg -

tisdag 26 april 2011

vårmys

nu är det verkligen vår.. eller man kanske ska säga att det är på gränsen till sommar..

nu har det varit påsk och jag har inte ätit ett enda ägg.. hmm..

men jag har tuggat rostbiff o kassler.. gott det oxå….

i fredags hade vi fest för matte.. Jag Figo o Miro hade slitit med maten hela veckan.. o med städningen.. ja husse var ju hemma o hjälpte till.. matte låg som vanligt på soffan o tuggade praliner.. eller vad det var hon inte bjöd på..

husse hade plastat in altanen så där var jättevarmt så alla satt där ute …men när det blev lite kallare efter 8 på kvällen så flyttade allt folket in.. Figo o Miro däckade på soffan rätt tidigt.. så jag fick ensam ligga på pass..

matte fick massor av blommor.. o vinflaskor.. o presentkort.. jippi sa matte. sommaren är räddad.. kolla sa jag när jag såg presentkorten.. du ska på spa.. då måste jag med o kolla.. glöm det sa matte.. där ska inte du med.. det är jag som fyllde år

i lördags åkte vi upp till husvagnen och vilade upp oss.. härligt..

när Jonna åkt hem på söndagen så kom Ester över o fikade när vi drack kaffe.. och sen på kvällen kom Mårris.. han är en härlig kille.. han ville gärna busa med mej.. vi hade det jättetrevligt..

sedan var det dags att åka hem igen i går.. jag var helt uttröttad.. helt slut som jycke..

o vad händer då??

Jo matte plockar fram Yogamattan.. o det vet vi väl alla vad det betyder.. 

jag frågade matte om hon verkligen orkade med detta.. nä sa hon.. men vi måste.. o mår jag redan pyton så är det bara att köra på…. vi kan ju vila resten av veckan.. eller hur?? nja sa jag.. kanske det.. men jag hade ju tänkt att vi kanske skulle åka upp o gå i skogen lite.. du vet..bokskog som håller på att slå ut.. mm sa matte.. härligt.. vi får försöka.. kan ju köra upp o ställa bilen o sitta o titta.. ÖHHH muttrade jag.. ska jag dit så ska jag i allafall kissa på ett par träd.. annars kan det vara..

nu är jag halvklippt.. matte har kapat lite här o där.. skalat av massor av hår på mina ben.. jisses .. mindes inte att mina ben var fullt så smala…. hon klippte massor på min svans oxå..  o ansiktet.. jag har fått tillbaka mitt pudelansikte…

nu ska jag vila.. för jag hörde nåt om att Figo o Miro skulle titta inom en stund o fika i eftermiddag..

Coky

den bloggande cockerpoon

 

visst ja.. glömde nästan… man kan fixa pannkakor av våffelsmet.. det fick några erfara i helgen.. när dom kom på att något saknades.. nämligen ett fullt fungerande våffeljärn…. hur dom smakade… ja det har jag ingen aning om.. för dom visste väl inte att en cockerpoo älskar pannkakor och våfflor….

Inga kommentarer: