Välkommen hit till min blogg -

söndag 9 maj 2010

tråkig helg..

DSC01469

jag har haft lite tråkigt i helgen.. vi har ju varit hemma hela helgen.. så jag har mest slappat..

husse har köpt fotboll till mej.. lite stor att bära med sej i munnen men helt ok ändå när jag ska leka med matte..

i förmiddags så tyckte jag att det var dags för matte att få lite frisk luft så jag sa åt henne att klä sej varmt.. sedan gick vi ut..

det är lite ruggigt ute.. känns nästan som höst.. fast idag så blåste det itne.. däremot så regnade det lite.. vi lekte först lite med bollen men sedan verkade matte tröttna så vi gick inåt igen.

men..

när vi kom till framsidan så såg jag Mogge somvar ute o rastade sin husse.. vänta sa jag till matte.. måste hälsa på Mogge.. o vi busade runt lite på vår infart.. hmm sa matte.. du är skitig.. vi får nog gå lite till i gräset där bak.. det är vått.. o du får nog bort lite av dyngan..

så gick vi bak på gräsmattan igen.. o busade lite..

färgerna är kanske lite konstiga för matte hade ställt in kameran på .. måne.. hmm

nu ska jag vila..

Coky

den bloggande cockerpoon

1 kommentar:

Katarina sa...

Vilken fin boll du har fått! Skulle behöva en likadan, för min gula har fått punka...
Nanna