Välkommen hit till min blogg -

onsdag 17 mars 2010

idag är det onsdag….

ja dom sa det på radion innan.. tänkte att kanske inte alla hörde det… svårt att hålla reda på alla dagarna ju….

igår så tog jag med matte på en promenad.. en liten sa jag .. jaja sa matte.. men bara en liten.. men så…

när vi skulle svänga för att gå hemåt så fick jag syn på Tyson.. rottisen på gatan.. matte är lite rädd för den det känner jag så jag ändrade riktning.. vi gick rakt fram.. matte klafsade glatt med mej.. jag pratade lite lugnande med henne hela tiden.. sedan när vi var utom synhåll så sa matte.. hmm vart ska vi?? ja sa jag… jag tänkte att vi skulle bort o titta till Boy.. jaja sa matte.. gå på… o vi gick bort till min polare Boy.. han är en Golden.. där träffade vi ävenhans granne.. en liten blandisjycke.. jisses så pöt då… jag fick jollra lite med den.. innan vi gick hem.. skönt väder sa matte..

ja sa jag .. det är så härligt väder idag.. vad sägs om att sitta ute ett tag..??

ja sa matte.. det låter härligt.. så hon satte över sin kopp med kaffe.. ja jag har begränsat hennes kaffe.. för hon gnäller så över sin mage.. men nu fick hon sitt kaffe.. gott sa hon o mös.. hon hade fått en filt om benen o satt o bara njöt i solen..

sedan när husse kom hem så fixade han lite på baksidan.. o sedan kallade han ut mej o matte..

JIPPI--- mitt nät hade kommit upp.. o det betyder FRI LEK !! matte kopplade loss mej o jag rusade runt.. i lera o pölar o gammal snö…

cheeeeeeeeesus.. va härligt..

fast.. sedan fick jag ta med matte ner i duschen.. hmm.. ja jag får erkänna att jag var den som var skitigast av oss..

DSC01421

här har jag kurat ihopa mej på ett täcke i soffan o har en handduk runt mej.. såååå mysigt..

nu ska jag vila lite..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: