Välkommen hit till min blogg -

fredag 30 januari 2009

Osis

jag är yngst i familjen.. hmm... bara att inse.. soffan är inte min då... så sa matte i går när vi gick o la oss. soffan är hennes... o solsängen är husses.. jag får ligga på golvet eller i min korg!!??!!

aha.. ni undrar vad som händer?? jo jag får ju inte hoppa.. o matte o husse vill ju inte att jag ramlar i trappan ännu... hmm.... så vi sover i vardagsrummet.. så slipper jag hoppa upp i sängen.. o slipper traska i trappan... 

jag har tillbringat halva natten till att försöka komma upp i soffan hos matte.. men det går inte ... hon ligger antingen i vägen eller så är det inte plats för mej o parabolen att gå fram... jag blir såååååå irriterad... att kliva upp i solsängen är inte att tänka på.. för där ligger husse.. o han täcker så gott som hela det utrymmet... o skulle jag råka kliva fel så kan hela solsängen fällas ihopa.. ruggigt.. tänk själv o hamna i en hopfälld solsäng.. tillsammans med en nyvaken husse??!!! ojojoj.. det hade verkligen blivit ett jobbigt läge...

jag börjar tro att matte o husse är rädda för min parabol... dom viker undan hela tiden när jag kommer farande.. hmm.. förstår jag inte alls..... vassa kanter muttrar matte.. gör ont.. när man går efter henne så skuttar hon fran o morrar aj.. aj... coky.. håll avståndet.. aj.. hmm.. aha.. kan hon mena att jag går för närma henne .. hmm.. jaja.. jag tyckte att avståndet var ok....

i går var vi ute o gick en sväng. jag o husse tog med matte ut... det var längesedan vi hade henne med oss... jag tyckte att hon behöve vädras lite..

idag verkar allt av hotten-tott-joxet jag fick hos veterinären gått ur kroppen.. jag känner hur det spritter både här o där.. hmm... helst skulle jag vilja ut o köra ett ordentligt formel1 race på gräsmattan.. men husse säger att jag måste ta det lugnt så inte stygnen går upp.. jisses.. han vet inte hur det är att vara en unghund med spring i benen..

nu ska jag ut i köket o se om jag kan zooooma in min matskål.. jag börjar bli rätt bra på att få in skålen i min tratt nu....

haj o gobaj

Coky

den bloggande cockerpoo 'n

Inga kommentarer: