Välkommen hit till min blogg -

lördag 27 augusti 2011

Men hallå.. jag sov faktiskt…

här vaknar man till ett rackarns oväsen.. till och med matte vaknade.. klädde på sej och gick upp.. o vad hittar nu grannarna på muttrar hon.. visst är det väl lördag idag??!!

inte grannarna mumlade jag yrvaket .. det är åskan..

men.. sa matte.. det har ju mullrat oavbrutet länge nu..  ja sa jag.. längre än vad du har märkt.. för du vaknade just ju.. öhh sa matte.. inte alla som är utrustade med superhörsel…

gör som jag sa jag.. stoppa in luddet på huvvet i öronen.. alltid dämpar det nåt. annars får du ta kuddarna.. jag tror att det är gott om plats för dom .. buse… mumlade matte..

jag följde matte ner.. gick med på att gosa lite i soffan med henne.. snackade lite med husse.. o gick sedan upp o la mej igen.. härligt med en egen stoooor säng..

igår var vi hemma hos Figo o Miro.. o kollade så fint dom fått det på sin tomt.. jisses husse sa jag..så här kunde vi haft det på vår tomt oxå.. glöm det sa husse…. för mycket jobb o ställa i ordning..

nu ska jag lägga mej o pilla lite i navlen o … sånt.. hehe.. det har ju blivit tyst .. så man kanske kan sova.. igen..

Coky

den bloggande cockerpoon

Inga kommentarer: